یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه صیانت از آرای مردم وظیفه دستگاه های نظارتی است گفت: مطرح کردن رای حلال و حرام موجب سست شدن اعتماد مردم می شود.

به گزارش جماران، محمد کیانوش‌راد با اشاره به این که طرح رای حرام به معنای نشر اکاذیب و اتهام به حسن روحانی است، گفت: معتقدم به این نشر اکاذیب توسط مدعی العموم بایدرسیدگی شود و همچنین دفتر حقوقی ریاست جمهوری باید به طرح شکایت از کسانی که این مسئله را مطرح کردند، بپردازد.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن رای حلال و حرام جای تاسف دارد اظهار کرد: آقای رئیسی جزء مسئولان نظام است و می‌داند که رای مردم ملاک نظام اسلامی بوده و صیانت از رای مردم وظیفه شرعی و قانونی دستگاه های نظارتی است.  باید بتوانند مسئله رای حرامی که مطرح می کنند را اثبات کنند در غیراین صورت باید از رئیس‌جمهور منتخب، مردم ، دستگاه های اجرایی و نظارتی عذرخواهی کنند و گفتار خویش که احتمالا با هیجان و احساسات ناشی ازشکست بوده را جبران کنند.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: از نظر اجتماعی مهمترین آسیبی که چنین سخنانی به دنبال دارد سست شدن اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. این صحبت‌ها متاسفانه از جنس همان سخنانی است که در ایام انتخابات مطرح شد.

کیانوش راد در پایان با اشاره به اینکه گفته‌اندکه «الناس علی دین ملوکهم» تصریح کرد: هنگامی که بزرگان این نظام به اتهام حرام بودن رای رئیس‌جمهور به وی توهین می کنند، ازدیگران چه انتظاری می‌توان داشت؟ امیدواریم با تصحیح این گفتارها که ناشی از لغزش زبانی است، به تحکیم مودت و اعتماد در جامعه کمک شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.