محققان دانشگاه آریزونا روبات هوشمندی ساخته‌اند که قابلیت آموزش به خود را دارد. این روبات هوشمند که C-Turtle نام دارد با الهام از لاک پشت ساخته شده است و قادر است در محیط های شبیه به بیابان مسیر خود را بیابد و نحوه عبور از شنزارها و سنگلاخ‌ها را یاد بگیرد.

به گزارش جماران از ساینس دیلی، این روبات با استفاده از مقوا و تجهیزات ارزان قیمت ساخته شده و در مجموع بهای تمام شده آن به 70 دلار می‌رسد. همچنین با استفاده از یک الگوریتم خاص، نرم‌افزاری برای هدایت آن طراحی شده است که قابلیت یادگیری دارد. محققان برای بررسی عملکرد C-Turtle‌ آن را درون پارک Papago واقع در آریزونا رها کردند تا نحوه حرکت در محیط را یاد بگیرد.
محققان پیش از این روبات‌هایی را تولید کرده‌اند که قادرند با مشاهده فیلم، آشپزی یاد بگیرند و با مشاهده عملکرد انسان، اشیا را جابه‌جاکنند. حتی محققان انگلیسی روباتی را ساخته‌اند که قادر است روبات‌های دیگری را بسازد و به‌منظور بهبود قابلیت‌های هر نسل، ویژگی‌های طبیعی نسل‌های قبلی را انتخاب و در نسل جدید به کار گیرد.
ایده اصلی ساخت C-Turtle تولید روباتی است که توانایی حرکت در محیط‌های پویا را داشته باشد. محققان امیدوارند روزی بتوانند از این روبات‌ها برای بررسی و پاکسازی میدان‌های مین استفاده کنند و پس از تجهیز آن‌ها به لیزر و سایر تجهیزات لازم، از آن‌ها برای اکتشاف سطح مریخ بهره ببرند. 
جزئیات کامل این تحقیقات در تابستان سال جاری در ام آی تی و استنفورد ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.