خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از طرابلس اعلام کرد که جنگ و درگیری که از عصر جمعه در این شهر درگرفت، تا صبح امروز حداقل 52 کشته و تقریبا 130 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش جماران؛ نور فرج الله، سخنگوی وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که این درگیری ها تا صبح امروز بیش از 180 کشته و زخمی داشت.
وی بدون اشاره به آمار تلفات غیرنظامیان این درگیری ها، افزود: در واقع این درگیری ها از سحرگاه دیروز میان گروه های رقیب یعنی نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل و شبه نظامیان در مناطق ابوسلیم، هذبه و صلاح الدین در جنوب طرابلس آغاز و به تدریج به دیگر مناطق شهر و به اطراف آن کشیده شد. 
طرابلس که از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011 به کمک نیروهای تحت امر سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در معرض ناامنی مداوم است، همچنان تحت کنترل دهها گروه شبه نظامی قرار دارد. 
هشام بیشر، یک مقام امنیتی دولت وفاق ملی نیز در گزارشی جداگانه آمار تلفات افراد عضو این دولت را 23 کشته و 29 زخمی اعلام کرد که 17 تن از کشته ها به طریق اعدام جان خود را از دست دادند.
شدت درگیری ها از دیشب در این مناطق به حدی بود که صدای انفجارها و شلیک های توپخانه ای از دورترین نقاط اطراف این شهر نیز شنیده می شد و در بسیاری از نقاط این شهر دود و آتش برخواسته بود.
مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل به طرابلس با مشاهده وضعیت بوجود آمده به ویژه بحران برای شهروندان غیرنظامی لیبی اعم از زن و کودک،خواستار توقف فوری این درگیری ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تلاش های انجام گرفته برای استقرار صلح در لیبی شد.
وضعیت اجتماعی صبح امروز در نخستین روز از ماه مبارک رمضان نسبتا آرام گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.