فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که حقوق کارگران کره شمالی که در ساخت ورزشگاههای میزبان جام جهانی 2018 روسیه مشغول فعالیت بوده اند، نقض شده است.

به گزارش جماران از تارنمای خبری ساکرنت، جیانی اینافتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در نامه ای که روزنامه های گاردین و تایمز منتشر کرده اند، شرایط کاری کارگران کره شمالی مشغول فعالیت در ورزشگاه جام جهانی 2018 را تکان دهنده توصیف کرد.
جام جهانی فوتبال 2018 به میزبانی روسیه برگزار می شود. 
ورزشگاه زنیت با 68 هزار نفر ظرفیت در سن پطرزبورگ قرار دارد. 
نامه اینفانتینو در روز 22 مه ( اول خرداد) ‌خطاب به مسئولان فدارسیون های سوئد، دانمارک، نروژ و ایسلند نوشته شده است.
براساس این نامه،‌ تیم ناظر فیفا در بازرسی از ورزشگاه زنیت در سن پطرزبورگ در نوامبر ( اول و دوم آذر) مدارک محکمی مبنی بر حضور کارگران کره شمالی در ساخت ورزشگاه بدست آورد. 
فیفا اعلام کرد که از شرایط تکان دهنده کارگران کره شمالی آگاه است و آن را محکوم می کند. این شرایط شامل وضعیت سلامت و ایمنی، پرداخت به موقع دستمزد کارگران و اسکان آنها می شود. 
فیفا و کمیته محلی برگزارکننده جام جهانی پیمانکار اصلی ورزشگاه را ملزم کرده اند که اقدامات فوری برای رفع این مشکلات انجام دهد. 
سخنگوی فیفا در مورد این نامه گفت که بعد از بروز حوادثی در سن پطرزبورگ، فیفا و کمیته برگزاری جام جهانی حضور کارگران کره شمالی را در ورزشگاههای میزبان جام مورد بررسی قرار دادند. 
پیمانکاران ملزم هستند حضور کارگران کره شمالی را گزارش کنند. فیفا درحال حاضر شواهدی در مورد حضور اتباع کره شمالی شاغل در ورزشگاههای روسیه نیافته است. 
نوامبر گذشته یک کارگر کره شمالی هنگام کار در یکی از ورزشگاههای میزبان جام جهانی 2018 جان خود را از دست داد. 
در ماه مارس یک مجله فوتبالی نروژ شرایط کاری در ورزشگاه سن پطرزبورگ را تکان دهنده توصیف کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.