پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در قالب «تاریخ شفاهی ایران» دیدنی است

پخش صحبت‌های ایدئولوژیک دینی آیت‌الله هاشمی

«تاریخ شفاهی ایران» در ایام ماه مبارک رمضان، سخنرانی چهره‌های برجسته انقلاب در حوزه اصول دین و عقاید را پخش می‌کند.

به گزارش جماران، سید مهدی مویدی، تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره‌ تدارک این مجموعه برای رمضان توضیح داد: قصد داریم در این ایام، به موضوعات اصول عقاید و مباحث معرفتی و شناختی در حوزه دین بپردازیم و از همین رو سعی کرده‌ایم سخنان چهره‌های برجسته انقلاب در حوزه معرفتی، شناختی و اصول دین و عقاید را برای مخاطبان پخش کنیم.

وی افزود: در ابتدا قرار است کلاس‌هایی که برای بیان سخنرانی‌های مواضع ایدئولوژیک حزب جمهوری اسلامی در محل حزب برگزار شده، روی آنتن برود؛ البته این کلاس‌ها بعد از انفجار هفتم تیر در محل دیگری ادامه پیدا کرده و بیشتر مباحث ایدئولوژیکی در آن تبیین می‌شده است.

به گفته مویدی از جمله چهره‌های برجسته این کلاس‌ها، شهید بهشتی بوده که بعد از شهادت، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از برگزارکنندگان این کلاس‌ها بوده و همچنین شهید باهنر از چهره‌های مربوط به این مباحث عقیدتی بوده است.

این تهیه‌کننده یادآور شد: با شروع ماه مبارک رمضان، می‌کوشیم گزیده‌ای از صحبت‌های این بزرگان در این حوزه را برای مخاطبان از آرشیو درآورده و پخش کنیم؛ البته این قسمت‌های تاریخ شفاهی صرفا مربوط به کلاس‌های تبیین مواضع حزب جمهوری اسلامی برای مردم نیست و در جایی هست که شهید باهنر به عنوان متکلم وحده درباره این اصول برای مخاطبان صحبت می‌کند. تعداد متریال آرشیوی که مربوط به سخنان متکلم وحده هست، خیلی کم است و ما بیشتر برای پخش از همین جلساتی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تبیین مواضع حزب جمهوری اسلامی در حوزه دین و اصول عقاید صحبت می‌کردند برای برنامه در ماه مبارک رمضان استفاده خواهیم کرد.

مویدی در پایان گفت: همچنین در بخش‌هایی هم به تبیین مسائل عقیدتی توسط مرحوم آیت الله طالقانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله امامی کاشانی و آیت الله جوادی آملی  نیز خواهیم پرداخت. در ماه مبارک رمضان صرف نظر از اینکه صحبت های کدام یک از شخصیت های انقلاب در برنامه بازنمایی خواهد شد، محوریت ما در حوزه اصول دین، عقاید و مسائل معرفتی و خداشناسی خواهد بود.

«تاریخ شفاهی ایران» هر روز به جز جمعه ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.