به گزارش جماران، عباس عبدی:مخالفان روحانی دچار شکاف می شوند

برداشت من این است که مخالفان آقای روحانی در میان اصولگرایان شکاف‌شان زیاد می‌شود. تندروهای این جریان کماکان فکر می‌کنند که باید حمله کنند اما بخش‌های دیگرشان با توجه به نتایج انتخابات و مصالح کشور دست از مخالفت‌های گذشته بر می‌دارند.

اگر در گذشته به دنبال این هدف بودند دلیل‌شان این بود که در انتخابات اخیر بتوانند از طریق این مخالفت‌ها برای خود، رایی به دست آورند. تجربه مخالفت‌های چشم بسته هم به آنها نشان داد که شکست فاحشی در پی آن است. فکر می‌کنم بخش‌هایی از نیروهای معتدل‌تر اصولگرا دست از مخالفت بردارند و یک نگاه سازنده‌تری را پیشه کنند ولی بخش‌های تندرو بعید است از خط مشی‌ای که تا به حال داشتند‌، عقب‌نشینی کنند.

 جریان تندرو به هر حال خیلی نانش در آرامش نیست. این آرامش را هر جایی بتواند به‌هم بزند سعی می‌کند این کار را انجام دهد‌. از طرف دیگر معتقدم رهبری نظام هم کاملا به این موضوع توجه دارد که به هم ریختن آرامش در این شرایط به نفع کشور نیست. بنابراین حتما به شکلی مقابله خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند که این اتفاق بیفتد. حکومت ایران در سال‌های گذشته هم نشان داده که از این نظر خیلی محتاط و دقیق عمل می‌کند اما به هر حال در حوزه مسائل خارجی همیشه این امکان وجود دارد که برای دولت آقای روحانی دردسر درست کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.