معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول مضر است زیرا پذیرفته شدگان در این نوع آزمون ها اغلب در دوران آتی زندگی دچار بحران می گردند.

به گزارش جماران، رضوان حکیم زاده روز پنجشنیه در همایش تجلیل از منتخبان طرح و برنامه های دوره آموزش ابتدایی خراسان رضوی در مشهد افزود: رویکرد آموزش و پرورش در آموزش ابتدایی پرهیز از نخبه پروری است زیرا دانش آموزان در کنار یکدیگر آموزش پذیرتر هستند و بر همین اساس مخالف ورود مدارس تیزهوشان به مقطع متوسطه اول هستیم. 
وی اظهار کرد: ارزشیابی توصیفی نیز ایده مترقی است که الزامات خاص خود را دارد و باید امکانات آن فراهم شود. 
وی گفت: ارزشیابی توصیفی در کلاسی با 40 دانش آموز به درستی انجام نمی شود و این روش باید اصلاح شود. 
حکیم زاده همچنین از اجرای طرح کارآمد در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: در این طرح مدیران با همفکری معلمان نیاز های داخلی خود را تشخیص می دهند و برنامه ریزی در این زمینه به مدارس واگذار می شود. 
وی اظهار کرد: تمرکز زدایی از ویژگی های این طرح در دوره ابتدایی است. 
وی گفت: در روند تربیت نسل آینده، تربیت رحمانی مبتنی بر قرآن و آموزش اصیل قرآن رویکرد اصلی این وزارتخانه می باشد. 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اخلاق مداری نخستین الزام این نوع تربیت است و دومین الزام این نوع تربیت درخواست رحمت برای همه جهانیان است و دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند که اهل تعامل باشند. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش ابتدایی مظلوم ترین بخش آموزش و پرورش است، گفت: در انتخابات اخیر هجمه ناجوانمردانه ای در قالب نقدهای غیرمنصفانه سند 2030 به این حوزه وارد کردند و هیچ فضایی را برای پاسخگویی به آموزش و پرورش ندادند. 
علیرضا کاظمی افزود: چندین سال است که به دنبال گرفتن حق آموزش‌ و پرورش از عوارض شهرداری مشهد هستیم ولی از سوی شورای اسلامی و شهرداری این شهر توجهی به این موضوع نشده است. 
وی اظهار کرد: مردم و معلمان در انتخابات 96 پاسخ قاطع و مطلوبی به این حرکات دادند. 
وی گفت: بی توجهی به آموزش و پرورش و معلمان چیزی جز عقب ماندگی جامعه را در پی ندارد و امروز به همت دولت تدبیر و امید مسیر برای تبدیل نظام تعلیم و تربیت به گفتمان اول در جامعه ایجاد شده است. 
کاظمی به لزوم توجه به تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی برای توسعه کیفیت آموزش در مقطع ابتدایی تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید در وهله اول آموزش ابتدایی را مدنظر قرار داد و بر همین اساس جایگاه، امتیازات و شرایط آموزشی ویژه برای معلمان و دانش آموزان این مقطع درنظر گرفت. 
وی اظهار کرد: توجه به شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در مقطع ابتدایی می تواند موجب رشد و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در تمام سطوح شود. 
در این مراسم از منتخبان طرح و برنامه های دوره آموزش ابتدایی در خراسان رضوی قدردانی شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.