مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: ١٧٠ زندانی تحت پوشش این انجمن با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

به گزارش جماران، مهران منتظر در جشن نسیم مهر(روز ملی حمایت از خانواده زندانیان) در مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد الرحمن افزود: این انجمن در تمام زندان‌ها همکار مددکار دارد و خانواده‌های زندانیان لازم است برای گذر از مرحله نبود سرپرست خانواده بطور مستمر با مددکاران انجمن ارتباط داشته باشند.
وی ادامه داد: اواخر سال گذشته با کمک وزارت کشور و استانداری سطح یک کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و طلاق در سالن ملاقات زندان های استان تهران برگزار شد که با استقبال گرم خانواده ها مواجه بودیم و سطح دو آن نیز در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: لازم است خانواده های تحت پوشش از خدمات انجمن بهره بیشتری ببرند چون این آموزش موجب کاهش آسیب در این خانواده ها شده و پیامد مثبت آن در جامعه نمود پیدا خواهد کرد .
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز یک نمونه از امکانات موثری که در انجمن بوجود آمده را ایجاد مرکز کاریابی واقع در خیابان 17 شهریور عنوان کرد و گفت: با معرفی یک خانواده به یک کارآفرین نه تنها موجب ارتقای سطح مادی خانواده‌ها می شود،بلکه چند آسیب در خانواده از میان برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی را ایجاد کردیم که خانواده هایی که نمی‌توانند در بیرون از منزل کار کنند در خانه برای آنان شغل ایجاد شود؛ انجمن تعدادی فروشگاه با همکاری شهرداری در بوستان ولایت دایر کرد تا خانواده های تحت پوشش بتوانند تولیدات خود را بفروش برسانند. 
منتظر ابراز امیدواری کرد، در ایام ماه مبارک رمضان در حدود 4 یا 5 غرفه در باغ موزه به مدت 30روز از مشاغل خانوادگی خانواده های زندانیان در معرض دید و فروش عموم قراربگیرد.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز اظهار کرد: انجمن در حوزه مشاوره مصمم است با اخذ مجوز مشاوره و روانشناسی که در مراحل پایانی آن است، خدمات روان درمانی و مشاوره ای به مددجویان ارائه دهد که بزودی افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: به لطف خدا تا عید ماه رمضان ، مرکز مشاوره فعالیتش را در مرکز 17 شهریور و هم در انجمن حمایت آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز افزود: مشاوره حقوقی اکنون در زندان اوین هفته‌ای دوبار بصورت رایگان به خانواده های زندانیان ارائه می‌شود و امیدواریم در این زمینه هم بتوانیم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تعامل داشته باشیم تا در سایر زندان‌ ها مشاوره حقوقی داشته باشیم.
وی همچنین فراهم شدن زمینه سرکشی از خانواده های زندانیان را فعالیت مهم دیگر این انجمن برشمرد و گفت: هفته ای دو روز به این کار اختصاص داده شده که نتیجه خوبی در این زمینه حاصل شده و انجمن توانسته با تشخیص بهتر خدمات مطلوبتری به خانواده های نیازمند زندانیان ارائه دهد.
منتظر گفت: معاونت امور زنان در این زمینه کمک هایی به ما دادند ولی کافی نیست زیرا ما باید برای پیشگیری از آسیب در این خانواده ها نیاز به توجه بیشتری دارد تا بتوانیم با آسیب شناسی افراد خانواده نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
وی افزود: قصد داریم با کمک همکاران دوره های ارتقا و سطح آموزش های اجتماعی و فرهنگی را در سطح تهران برگزار کنیم. همچنین بنا داریم پرداخت مستمری و نحوه خدمات دهی به خانواده ها را ساماندهی کنیم تا خانواده ها متمایل به کار و اشتغال شوند و انشاءالله رویکرد انجمن به سمت توانمندسازی و اشتغال باشد.
مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران بعنوان دیگر سخنران در این مراسم گفت: ما تلاشمان این است که خود زندانی را اصلاح کنیم و به بیرون بفرستیم.
وی افزود: معتقدیم افرادی بیرون از زندان مجازات می شوند( خانواده زندانیان) که هیچ گناهی ندارند و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و قوه قضاییه و سازمان زندان ها که قسمت عمده آن را انجمن حمایت انجام می دهد و همچنین ریاست سازمان زندان ها در زمینه حمایت از خانواده های زندانیان تلاش دارد تا آنجا که می توانیم مشکلات این قشر( خانواده زندانیان) را از دوششان برداریم و به فرزندان آنها از لحاظ تحصیلی و غیره کمک کنیم.
مراسم روز نسیم مهر با حضور مهران منتظر مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، خامسی نماینده دادستان کل کشور، شیخ پور معاون قضایی سازمان زندانهای کشور، مصطفی محبی مدیر کل زندان های استان تهران و اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار و در این مراسم از خانواده های کوشا ، دانش آموزان ممتاز و کانون تربیتی فرهنگی یاریگران دانشگاه صنعتی شریف که در برگزاری کلاس های تقویتی فرزندان زندانیان نقش ارزنده ای داشتند، قدردانی شد.
براساس این گزارش ، با هدف توجه بیشتر عموم به مشکلات خانواده های نیازمند زندانیان و لزوم حمایت همه جانبه از این قش آسیب پذیر، بنا به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنجم خرداد ماه به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.
انجمن حمایت زندانیان با برگزاری همایش نسیم مهر تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند فرهنگ اینکه خانواده زندانی مجرم نیست در جامعه نهادینه شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.