استاندار کرمان گفت: 20 میلیارد دلار قرارداد سرمایه گذاری خارجی در این استان منعقد شده که حدود 10 میلیارد دلار آن افتتاح شده یا در دست افتتاح است.

به گزارش جماران؛ علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز مدیریت سرمایه گذاری و توسعه مناطق انرژی های تجدیدپذیر در نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان افزود: از روز اول فعالیت دولت یازدهم فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران در این استان پهن شده است.
وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل وجود گاز در کشور، کمتر به سمت تولید برق ارزان قیمت رفته ایم و در دولت تدبیر و امید نگاه و اقدامات ویژه ای برای تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه این استان به سرزمین آفتاب مشهور است تاکید کرد: باید سهم استفاده از انرژی های تجدید پذیر استان افزایش پیدا کند و در راستای آن نیز صنایع مرتبط با این انرژی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه استان کرمان نیازمند استفاده از انرژی های خورشیدی است گفت: چهار هزار مگاوات برق در استان کرمان تولید یا برای تولید آن برنامه ریزی شده است.
رزم حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح پنجره واحد بروکراسی دولتی را در استان کرمان برای سرمایه گذاری کاهش داده و ثمره آن را در سال جاری با افزایش سرمایه گذاری ها خواهیم دید.
نخستین کارخانه برق کرمان 85 سال قبل توسط ابوالقاسم هرندی از تجار صاحب نام کرمان تاسیس و پس از بازسازی در سال 1394 به موزه برق کرمان تبدیل شد.
به گفته کارشناسان بیش از 70 درصد نقشه تابش نور خورشید در ایران در استان کرمان است و کرمان در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور موقعیت ممتازی دارد.
با حمایت دولت تدبیر و امید و سهل کردن امور سرمایه گذاری این مزیت بی نظیر کرمان از نگاه سرمایه گذاران خارجی نیز مغفول نمانده است.
این آیین با حضور جمعی از مسئولان استان و هیئت سرمایه گذاری اسپانیایی در محل نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان برگزار و از صنایع برتر همکار با صنعت برق در سال 95 نیز تجلیل شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.