پس از آن‌که "دونالد ترامپ" بودجه "ناسا" را برای سال 2018 با 0.8 درصد کاهش ابلاغ کرد، مدیر ناسا اعلام کرد امیدوار است این کاهش 560 میلیون دلاری به چالش مهمی برای این سازمان تبدیل نشود.

به گزارش جماران و به نقل از اسپیس، "رابرت لایتفوت"(Robert Lightfoot) مدیر فعلی ناسا در رابطه با بودجه 19.1 میلیارد دلاری ناسا برای سال 2018 در سخنرانی خود گفت: هنوز چند انتخاب سخت در پیش روی ما وجود دارد. مطمئنا ما نمی‌توانیم تمام برنامه‌ها را به پیش ببریم، اما هنوز هم کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: به هر حال کشور ما مشکلاتی دارد که باید بر روی آنها متمرکز شد و ما همچنان از مقامات دولت به دلیل اعتمادی که به ناسا کرده‌اند، ممنونیم.

لحن ملایم و مثبت مدیر ناسا مهمترین اتفاقی بود که در این روزها در قبال تصمیمات جنجال برانگیز دولت "دونالد ترامپ" گرفته می‌شود.

"لایتفوت" خاطرنشان کرد: این بودجه برنامه‌های اصلی ما را پوشش خواهد داد و خللی در برنامه‌های بلندمدت ناسا ایجاد نخواهد کرد.

این کاهش بودجه برای ناسا نسبت به بسیاری از مراکز علمی فعال در آمریکا ناچیز به حساب می‌آید. برای مثال آژانس حفاظت محیط زیست در آمریکا با کاهش 31 درصدی بودجه مواجه شده است.

این کاهش بودجه 560 میلیون دلاری سبب خواهد شد تا ناسا برنامه‌های حمایتی و همچنین کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی خود را کاهش دهد تا بتواند رئوس اصلی برنامه‌های خود را پیگیری کند.

یکی از ماموریت‌هایی که احتمالا ناسا آن را مسکوت نگه دارد، ماموریت تغییر مسیر سیارک‌ها (که اختصارا ARM نامیده می‌شود) است.

در حال حاضر ناسا پروژه‌های سنگینی همانند ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین‌المللی، پرتاب تلسکوپ جیمز وب، برنامه‌های مربوط به پروژه موشک سنگین SLS و ارسال کپسول اوریون به فضا را در دست دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.