یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در پی متوقف کردن توافق تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی و ارسال سلاح به ریاض است.

به گزارش جماران به نقل از پرسنال لیبرتی، «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا اعلام کرد این توافق ممکن است باعث شراکت آمریکا در جنایت‌های عربستان سعودی در یمن شود.

این سناتور که در انتخابات گذشته از «دونالد ترامپ» حمایت نکرده بود، امروز –چهارشنبه- در نظر دارد با مطرح کردن این موضوع در مجلس سنا و استفاده از این استدلال باعث توقف روند ارسال سلاح به عربستان سعودی شود.

این توافق تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری در جریان سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض میان وی و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان امضا شد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این توافق اواسط ماه آینده میلادی در مجلس سنا به رأی گذاشته می‌شود.

بر اساس یکی از قوانین کنترل صادرات سلاح به کشورهای دیگر سناتورها این اجازه را دارند تا توافق‌های تسلیحاتی را به چالش بکشند.

چند ماه پیش نیز «رند پاول» به همراه «کریس مورفی» از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا قرار داد تسلیحاتی این کشور با عربستان سعودی در دولت قبل که ارزشی معادل یک میلیارد و۱۵۰  میلیون دلار داشت را به صحن مجلس سنا کشیده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.