• کدخبر: 656455
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنگوی دولت گفت: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و طی روزهای آینده سبد غذایی با اقلام بیشتری به تناسب نیازهای ماه رمضان به مردم توزیع شود.

به گزارش جماران ، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته لایحه پیشنهادی دولت برای استفاده از 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها در مجلس شورای اسلامی مطرح و با موافقت اکثر نمایندگان تصویب شد.

وی افزود: امروز جزئیات این طرح در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل وجود ابهامات در ماده یک این طرح مقرر شد مجددا در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد، امیدوارم در هفته آینده بتوانیم نسبت به رسیدگی کامل آن در مجلس دست می‌یابیم برای افزایش سطح اشتغال در روستاها اقدامات لازم را انجام دهد.

نوبخت ادامه داد: دولت همچون گذشته در تلاش است اقلام مورد نیاز مردم را برای ماه رمضان تامین و بر قیمت اجناس و کالاها نظارت لازم را اعمال کند.

سخنگوی دولت بیان داشت: هر فصل برای خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند سبد غذایی در نظر گرفته بودیم اما به دلیل آنکه این موضوع شائبه انتخاباتی نداشته باشد برای مدتی حذف شد.

نوبخت گفت: در نظر داریم بعد از پایان انتخابات و قبل از ماه مبارک رمضان طی روزهای آینده این سبد غذایی با اقلام بیشتری به تناسب نیازهای ماه رمضان به مردم توزیع شود.

وی درباره برنامه دولت برای خروج بازار مسکن از رکود افزود: وعده‌های داده شده در چهارچوب مصوبات هیئت وزیران بود بر این اساس دولت در سال گذشته هزار میلیارد تومان برای کمک به تاسیسات واحدهای مسکونی مسکن مهر اختصاص داد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت برای افزایش 100 هزار مسکن روستایی و مسکن حمایتی بر اساس مصوبات اجرایی اقدام خواهد کرد.

نوبخت با اشاره به کندی فرآیند رای‌گیری در انتخابات یادآور شد: براساس گزارش وزیر کشور، در برخی از حوزه ها تعداد صندوق ها در یک شعبه بیش از یک مورد بود؛ تعدادی که در نهایت باقی ماند ناشی از یک نوع الزامی بود که وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان داشت.

وی  تصریح کرد: در سنوات گذشته از کسانی که پای صندوق‌های رای و در صف‌ها  حضور داشتند، رای‌گیری به عمل‌ می‌آمد. در رای گیری روز 29 اردیبهشت شورای نگهبان معتقد بود اگر از زمان تعیین شده حتی یک رای اخذ شود آن رای باطل است، بر این اساس نگرانی از بابت ابطال آرا در حوزه‌ها وجود داشت که وزیر کشور به طور مشروح مسائل مربوطه را بیان کرد تا شبهه‌ای برای بحث انتخابات مطرح نشود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا یارانه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند سه برابر شده اما مستمری این افراد کاهش یافته، خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 14 قانون بودجه سال 96 مقرر شد میزان مستمری خانوارها 20 درصد حداقل دستمزد شود بر این اساس منبعی که قانون‌گذار برای جبران سه برابر شدن در نظر گرفته از محل یارانه‌ها بوده است.

وی گفت: مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از 71 هزار تومان به 240 هزار تومان افزایش یافت که از فروردین ماه این طرح اجرایی شد و سبدهای غذایی هم که برای این خانوارها در نظر گرفته شده همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با شما برای حضور در دولت دوازدهم صحبتی شده است؟ گفت: فکر نمی کنم اکنون ضرورتی برای صحبت در این زمینه باشد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در دولت آینده حضور داشتید مهمترین تغییر در سیاست های کنونی شما چه خواهد بود؟ افزود: این صحبت شما من را به یاد پرسش هایی که از برخی داوطلبان برای نام نویسی به وزارت کشور مراجعه کرده بودند می اندازد؛ آنها نیز اظهارنظر می کردند، اجازه دهید دولت تشکیل شود بعد در خدمت شما خواهم بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 656455
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.