دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی هایش در سرزمین های اشغالی هیچ اشاره ای به توقف ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی نکرد و صهیونیست ها از همین موضوع سو استفاده کرده و این اقدام ترامپ را چراغ سبز از سوی وی برای از سرگیری این پروژه ها دانستند.

به گزارش جماران؛ به نوشته امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری فلسطین الیوم، به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، جریان راستگرای رژیم اشغالگر قدس پس از دیدار ترامپ با مقامات تل آویو، اعلام کردند که وی در جریان سخنرانی هایش هیچ اشاره ای به مساله شهرک سازی ها نکرد و این بدین معناست که ترامپ به از سرگیری شهرک سازی در این اراضی چراغ سبز نشان داده است.
این مقامات خاطر نشان کردند که تغییر اساسی در موضع دولت آمریکا در قبال شهرک سازی ها (ی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی) به وجود آمده و انتظار می رود که طی هفته های آینده آگهی های مناقصه متعددی برای شهرک سازی های بی سابقه در اراضی اشغالی فلسطین منتشر شود.
مقامات رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده اند که فرصت برای توسعه شهرک سازی های و اعمال حاکمیت بر شهرک های دیگر در کرانه باختری فراهم شده است.
شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) امروز (چهارشنبه) با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح سفر ترامپ به فلسطین اشغالی خواهد پرداخت.
ترامپ روز دوشنبه با ورود به سرزمین های اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رییس این رژیم در تل آویو دیدار و گفت وگو کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین صبح روز گذشته (سه شنبه) وارد بیت لحم شد و با محمود عباس درباره آخرین تحولات منطقه و بررسی از سرگیری مذاکرات صلح دیدار و گفت وگو کرد.
دونالد ترامپ روز شنبه به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی – عربی و آمریکا به عربستان سفر کرد و روز دوشنبه از عربستان مستقیما به سرزمین های اشغالی سفر کرد.
ترامپ بعد از این سفر به روم و سپس به بروکسل خواهد رفت.
این نخستین سفر خارجی ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست‌جمهوری آمریکا است
بر اساس اطلاعاتی که جنبش 'اکنون صلح' رژیم صهیونیستی منتشر کرده، ساخت و ساز و شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است.
شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر 2016 میلادی ضمن محکوم کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خواستار توقف این ساخت و سازها شد.
آمریکا که قعطنامه های غیرهمسو با منافع رژیم صهیونیستی را وتو می کند در آن وقت و در آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به این قطعنامه رای ممتنع داد. ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطنیان بر اساس قوانین بین الملل غیرقانونی است که تل آویو از آن تبعیت نمی کند.
رژیم صهیونیستی سعی دارد در سایه حمایت های دونالد ترامپ تمام طرح های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را عملی کند و رئیس جمهور آمریکا تا کنون اعتراضی به این موضوع نشان نداده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.