رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد که رهبر کره‌شمالی دیوانه‌ای است که سلاح هسته ای در اختیار دارد.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فلیپین، رهبر کره‌شمالی را دیوانه‌ای توصیف کرد که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

برخی از رسانه‌های آمریکا با دستیابی به متن گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و دوترته و انتشار آن اعلام کردند که ترامپ، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را دیوانه‌ای قلمداد کرده است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

این گفت‌وگو به صورت محرمانه و در ماه گذشته میلادی صورت گرفته است.

ترامپ همچنین در این گفت‌وگو از ناکامی کره‌شمالی در آزمایش موفق برخی از موشک‌هایش ابراز خرسندی کرده و گفته بود :«همه موشک‌های او در حال منفجر شدن هستند، این خبر خوبی است».

دوترته نیز در همین خصوص گفته بود:« کیم جونگ اون، با اسباب‌بازی ها و بمب‌هایش بازی می‌کند. او عقلش خوب کار نمی‌کند و هر لحظه ممکن است که دیوانه شود».

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرده بود که نمی‌توانیم به دیوانه‌ای که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد، اجازه دهیم هر اقدامی که دوست دارد، انجام دهد. وی با اشاره به قدرت نظامی آمریکا اعلام کرد که قدرت نظامی ما ۲۰ برابر بیشتر از اوست ولی دوست نداریم از آن استفاده کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.