برخی از خوانندگان روزنامه لس آنجلس تایمز در نامه هایشان به سردبیر این روزنامه نوشتند: چرا ما ایران را که در آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار و رئیس جمهوری میانه رو انتخاب می شود دشمن می دانیم، اما با عربستان که کشوری پادشاهی بوده و هیچ انتخاباتی ندارد دوست هستیم.

به گزارش جماران، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نامه های برخی از خوانندگانش را منتشر کرد که رابطه آمریکا با عربستان و ایران را زیر سوال برده بودند.
در نامه یکی از این خوانندگان آمده است: 'ایرانیان در انتخاباتی که سه چهارم واجدان شرایط در آن شرکت کردند به راحتی حسن روحانی را به ریاست جمهوری برگزیدند. این حجم مشارکت از کشور خود ما نیز بالاتر است.'
این مخاطب در نامه خود با یادآوری اینکه در انتخابات گذشته مجلس ایران، معتدل ها و اصلاح طلبان قدرت خود را به نمایش گذاشتند، آورده است: این هفته ترامپ به عربستان سعودی سفر کرد که کشوری است بدون هیچ انتخابات ملی. این کشور تحت حکومت یک خاندان است و جریان های افراطی وهابی بر بسیاری از وجوه زندگی مردم تسلط دارند.
این مخاطب در پایان نوشت: ما چنین کشوری را دوست خود می دانیم و همچنان در دنیا می چرخیم و دم از برابری، انتخابات آزاد، حق تعیین سرنوشت و دموکراسی می زنیم.
یکی دیگر از خوانندگان روزنامه لس آنجلس تایمز با مقایسه عربستان که پادشاهی مطلقه است با ایران که انتخابات دارد، نوشت: در حالی که کتاب مقدس (تورات و انجیل) در عربستان ممنوع است، مسیحیان و کلیمیان ایران در پارلمان این کشور نماینده دارند.
وی همچنین درخصوص حمایت عربستان از تروریسم افزود: دولت عربستان از حمله 11 سپتامبر حمایت مالی کرد، در حالی که تاکنون هیچ حمله تروریستی در آمریکا روی نداده که با ایران ارتباط داشته باشد.
این خواننده با ذکر این نکته که نیمی از دانشجویان ایران را زنان تشکیل می دهند اما در عربستان زنان حتی حق رانندگی ندارند، پرسیده است: می شود کسی برای من توضیح دهد که چرا ما با عربستان بر علیه ایران متحد شده ایم؟
خواننده دیگری به سفر ترامپ به عربستان و استقبال پادشاه گونه از او اشاره کرد و نوشت: ترامپ خواهان مبارزه ای گسترده تر علیه تروریسم است، اما هرگز سخنی از این که بیشتر مهاجمان 11 سپتامبر اهل عربستان بودند به میان نمی آورد.
به نوشته این خواننده، ترامپ همچنین به افراط گرایی حمله می کند، در حالی که فراموش کرده است که القاعده و داعش بیشتر قدرتشان را از وهابیتی می گیرند که مورد حمایت حاکمان سعودی است.
دونالد ترامپ در نخستین سفر رسمی خود پس از حضور در کاخ سفید عربستان و سپس سرزمین های اشغالی را برگزید، سفری که در پی آن قراردادهای میلیارد دلاری فروش سلاح با حکام سعودی در پی داشت.دراین سفر ترامپ با طرح حربه شکست خورده ایران هراسی تلاش کرد که حکومت های خودکامه را بدون وعده های امیدوار کننده، حمایت کند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.