فعال سیاسی اصولگرا و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شکست اصولگرایان در  انتخابات اخیر، گفت:  این شکست برای اصولگرایان حاوی پیام‌های بسیار زیادی از جمله تلاش ، ارتباط بیشتر با مردم  و  رفع مشکلات درون جریانی بود.  
 
به گزارش جماران، وی ادامه داد: خود باوری، عدم یاس و ناامیدى و تلاش برای آینده را به سایر اصولگرایان توصیه می‌کنم. البته معتقدم نتیجه انتخابات اخیر یک امر طبیعی بود و ممکن است برای همه جریان های سیاسی رخ دهد و این بار نوبت اصولگرایان بود. إصلاح‌طلبان نیز سال‌های زیادی دچار همین شکست‌ها بوده‌اند و جای هیچ تعجبی نیست. 
 
ایمانی با بیان اینکه وضعیت اصولگرایان در جامعه وضعیت نامناسبی نیست خاطرنشان کرد: ١٦میلیون رای آقای رئیسی رای قابل توجهی است و فاصله چندانی هم با آرا آقای روحانی ندارد. اصولگرایان باید تلاش و توجه بیشتری به مسائل جامعه داشته باشند و به بعضی از تاکتیک‌های انتخاباتی توجه داشته باشند. درست است که اصولگرایان انتخابات را واگذار کردند اما باید بگویم که آن‌ها اکنون یک اقلیت قوی هستند نه یک اقلیت محض!. 
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم دوره 8 ساله احمدی‌نژاد را تنها دلیل اصلی عدم اقبال مردم به اصولگرایان بدانیم، تصریح کرد: باید بپذیریم که ما خوشمان بیایید یا نه، بخش قابل توجهی از مردم هنوز هم طرفدار احمدی‌نژاد هستند. اصلاح‌طلبان با تعمد سیاسی می‌خواهند دوران احمدی‌نژاد را بسیار سیاه جلوه بدهند. هرچند که  در دوران احمدی نژاد مشکلات بسیاری را شاهد بودیم اما نمی‌توانیم با بی انصافی بگوییم او هیچ کاری برای کشور انجام نداده است. اصولگرایان بیش از هر جناح دیگری مشکلات احمدی نژاد را فریاد می‌زدند. 
 
وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای اینکه به هدف خود برسند مدام سیاه‌نمایی می‌کنند و می‌گویند "دولت قبل". آن‌ها می‌خواهند دوران احمدی‌نژاد را دوران جاهلیت نشان دهند و دولت خودشان را دوران ورود به دروازه‌های علم و تمدن! قطعا این سیاه و سفید کردن فضا به نفع آنها نخواهد بود. اصلاح‌طلبان در 4 سال آینده دیگر نمی‌توانند بگویند دولت قبل! زیرا باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خودشان باشند. 
 
إیمانی تصریح کرد: حتی دولت سیزدهم هم که روی کار بیایید نمی‌تواند همه دستاودهای دولت روحانی را زیر سؤال ببرد. متاسفانه  جریان اصلاحات به دلیل مسائل سیاسی سعی کرد دولت نهم و دهم را سیاه نشان دهد. آن‌ها به گونه‌ای رفتار کردند که هر مشکلی که از زمان خلقت آدمی تاکنون وجود دارد مختص دولت احمدی‌نژاد است. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تندروترین أفراد در جریانات سیاسی متعلق به اصلاح‌طلبان هستند، خاطر نشان کرد: در ٣٠سال گذشته سابقه اصلاح‌طلبان گواه این موضوع است که تندرو هستند یا خیر! آنها می‌خواهند بگویند أفراد معتدلی هستند. هرچند ما نیز منکر وجود افراطیون در جناح اصولگرا نیستیم. 
 
إیمانی ادامه داد: هر دو طرف باید بپذیرند که در میان جریانشان افراطیونی وجود دارند که باید از آن‌ها فاصله بگیرند. 
 
ناصر ایمانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اصولگرایان از اتحاد خوبی برخوردار بودند، تصریح کرد: ما این اتحاد را در زمان مرحوم عسگر أولادی و مهدوی‌کنی شاهد نبودیم؛ در آن ‌زمان حتی دچار تفرقه هم شدیم! معتقدم هر جریانی که بخواهد از طریق "شیخوخیت" اداره شود محکوم به شکست است. 
 
إیمانی در ادامه افزود: جریان اصلاحات أکنون از طریق شیخوخیت اداره می‌شود و قطعا محکوم به شکست هستند. اصلاح‌طلبان که قرار نیست تا ابد در سمت قوه اجراییه باقی بمانند، آن‌ها در انتخابات بعدی و به واسطه عملکردشان از سوی مردم کنار زده خواهند شد. 
 
این فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون دیدار رئیسی و یک خواننده زیر‌زمینی گفت: بنده خودم کاملا مخالف چنین کاری بودم و به نظرم یک اشتباه بزرگ بود! اما نمی‌توانیم آن را در نتیجه انتخابات مؤثر بدانیم؛ یعنی اگر این دیدار صورت نمی‌گرفت در میزان آرا تاثیر خاصی نداشت. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 655880
  • منبع: نامه نيوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.