مسئول بخش رسانه ای اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر موصل با اشاره به کنترل محله «الرفاعی » در بخش غربی، توسط ارتش عراق گفت: تنها 6 محله دیگر موصل در دست داعش مانده است، اما به دلیل اینکه تروریست ها غیرنظامیان را سپر انسانی کرده اند، عملیات با احتیاط پیش می رود.

به گزارش جماران؛ غیاث سورچی گفت: داعش روزهای سختی را در موصل پشت سر می گذارد و راهی جز شکست و نابودی ندارد.
وی در خصوص موانع پیشروی نیروهای ارتش عراق نیز اظهار داشت: نزدیک به 250 هزار شهروند غیرنظامی در این مناطق باقی مانده اند که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی بهره می گیرد و رفت و آمدها را کاملا ممنوع کرده و از این رو نیروهای ارتش با احتیاط بسیار بالا پیشروی می کنند تا به مردم این مناطق آسیبی وارد نشود.
غیاث سورچی در ادامه افزود: البته نباید از بافت قدیمی و سنتی شهر هم یاد نکرد که امکان استفاده از سلاح های سنگین را حین پیشروی در خیابان های کم عرض و کوچه ها ، نمی دهد و نیروهای امنیتی از سپر مناسب حین پیشروی برخوردار نیستند و تکیه داعش هم به عملیات انتحاری و تک تیراندازهاست.
وی در خصوص اینکه آیا تا آغاز ماه مبارک رمضان عملیات آزادسازی موصل به پایان می رسد یا خیر گفت: نبردهای این چنین را نمی توان پیش بینی کرد، ولی در هر شرایطی داعش بزودی در موصل از بین خواهد رفت.
مسئول بخش رسانه ای اتحادیه میهنی کردستان عراق در موصل اعلام کرد کمتر از هزارنفر داعشی در موصل باقی مانده که عموما تک تیرانداز هستند و همزمان خطوط ارتباطی آنها با خارج از موصل نیز قطع شده است و راهی هم جز مرگ و نابودی ندارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.