روزنامه واشنگتن پست نوشت: ترامپ پس از شهادت جیمز کومی در کنگره آمریکا در رابطه با پرونده روسیه از دومقام ارشد اطلاعاتی این کشور خواسته بود تا هر گونه ارتباط و یا تبانی میان تیم ترامپ با مقام های روسی را انکار کنند.

به گزارش جماران، واشنگتن پست روز سه شنبه به نقل از یک مقام رسمی دولت دونالد ترامپ فاش کرد که رئیس جمهور از دنیل کوتز سرپرست دفتر ملی اطلاعات و مایکل راجرز سرپرست آژانس امنیت ملی آمریکا خواسته بود تا بطور علنی هرگونه ارتباطی میان اطرافیان ترامپ با مقام های دولت روسیه را رد و انکار کنند.
بر این اساس، ترامپ پس از آنکه جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی در اظهارات ماه مارس خود در مقابل کنگره گفته بود که تحقیقاتی در رابطه با پرونده روسیه در جریان است، تماس های متعددی با این دو مقام اطلاعاتی کشوربرقرار کرده تا از آن ها اطمینان گیرد که وجود چنین تماس هایی را انکار خواهند کرد.
واشنگتن پست نوشت: پس تماس های یادشده، روسای این دو نهاد اطلاعاتی آمریکا از طریق یادداشت هایی از گفت و گو های خود با ترامپ اطلاعاتی را مبادله کرده بودند.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام رسمی دولت ترامپ افزود: این مقام ها اطلاعاتی در آن زمان هنوز گمان نمی کردند که ترامپ از آنها انتظار حرف و عملی غیر قانونی را دارد و این ارتباط ها فقط تا جایی موجب نگرانی آن ها شده بود که خود را ملزم با یادداشت برداری از این گفت و گو ها ببیننداما نگرانی آن ها به آن اندازه نبوده است تا این گفت و گو ها را گزارش دهند.
واشنگتن پست همچنین نوشت: طبق یادداشت های بدست آمده مایکل راجرز رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا شنیدن این سخنان از دهان ترامپ را تهدیدی علیه نهاد مورد سرپرستی خود که یک نهاد سیاستگذاری آمریکایی نیست احساس کرد.
نحوه به قدرت رسیدن ترامپ و درز اطلاعاتی مبنی بر همکاری برخی مقام های فعلی آمریکا با روسیه به چالش اساسی از سوی رسانه ها و افکار عمومی با دولت مستقر واشنگتن تبدیل شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.