نخستین پلیس آهنی دنیا قرار است به نیروی پلیس دوبی ملحق شود.

به گزارش جماران و به نقل خبرگزاری سی.ان.ان، اگر جایی در دنیا وجود داشته باشد که به سمت تحقق آینده‌ای که داستانهای علمی-تخیلی تصویر می‌کنند، حرکت می‌کند آنجا قطعا شهر دوبی است. از استفاده از ناوگان خودروهای فوق‌العاده برای پیشگیری از وقوع جرم گرفته تا استفاده از دستگاه‌های عجیب و پیشرفته آتش‌نشانی، همه و همه نشان می‌دهد که این شهر بی مهابا از پیشرفت تکنولوزی در قرن 21 استقبال می‌کند.

مقامات دوبی اکنون قصد دارند در همین هفته ربات‌هایی(پلیس آهنی) را به نیروی پلیس شهر وارد کنند و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار تا سال 2030 این ربات‌ها 25 درصد از نیروهای پلیس شهر را تشکیل دهند.

این ربات انسان‌نما به اسم ریم(REEM) اولین بار در نمایشگاه رباتیک اسپانیا(PAL) که در سال 2011 برگزار شد معرفی شد. "ریم" در نمونه اولیه خود از چرخ برخوردار بود که به منظور سرویس‌دهی در فرودگاه‌ها، موزه‌ها و بیمارستان‌ها طراحی شده بود.

پلیس دوبی همکاری خود را با "PAL" از همان سال آغاز کرد و آن‌ها را از اهداف خود باخبر کرد، که منجر به معرفی مدل بروز و بهینه شده "ریم" در اواخر سال 2016 شد.

خالد ناصر الرزوقی مدیر پروژه "ربات پلیس‌" در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNN اظهار داشت: از این ربات پلیس‌  قبل از اینکه به عنوان مسئول پذیرش در ایستگاه‌های پلیس استفاده شود، ابتدا در مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری استفاده خواهد شد.

وی افزود: شهروندان قادر خواهند بود با استفاده از این ربات‌پلیس‌ها اقداماتی همچون پرداخت جرایم، گزارش وقوع جرم، طرح شکایت اولیه و کارهایی از این قبیل را انجام دهند. ما برنامه داریم تا در آینده ربات‌های بیشتری را در اختیار نیروی پلیس قرار دهیم.

در حالی که معرفی این ربات‌پلیس‌ها در حال انجام است و به زودی هرچند با تعداد کم به کار گرفته می‌شوند، پروژه‌ای به نام ربات‌پلیس‌های موبایلی در حال پی‌ریزی است. پلیس دوبی انتظار دارد تا نمونه‌های اولیه این پروژه در سال 2020 به کار گرفته شوند، با این هدف که تا سال 2030 به ایستگاه‌های پلیس بدون حضور انسان و به صورت کاملا رباتیک دست یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.