دولت کره جنوبی در تلاش است تا به تدریج راه را برای گفت و گو با کره شمالی با هدف رفع اختلافات باز و هموار کند.

به گزارش جماران، پرتاب موشک های بالستیک از سوی کره شمالی و آزمایش های هسته ای این کشور به شدت باعث نگرانی های امنیتی کره جنوبی شده و در تازه ترین مورد هم «چونگ یویی یونگ» مشاور ارشد امنیتی «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار شروع گفت و گوها شده است.
وی در اظهار نظری آشکار که با مواضع آمریکا متفاوت به نظر می رسد، گفته است که نباید مساله گفت وگو با کره شمالی را به تحریم ها پیوند زد.
آمریکا می گوید که باید تحریم ها و فشارها را ادامه داد تا نهایتا کره شمالی علاوه بر تسلیم شدن به میز مذاکرات بازگردد و برنامه هسته ای تسلیحاتی اش را متوقف کند.
حالا اما رایزن امنیتی رئیس جمهوری کره جنوبی می گوید که ما نباید مسیر خود را برای گفت و گوبا کره شمالی به تحریم پیوند بزنیم.
وی افزوده است که اگر قرار است کاری صورت گیرد باید به طور مجزا باشد و باید بتدریج و گام به گام مذاکرات را با پیونگ یانگ شروع کرد.
این در حالی است که چین بارها از طرف های ذی ربط خواسته است خویشتنداری نشان داده و بجای زور، ابزار نظامی و فشار تحریم؛ راه را برای حل مساله با گفت و گو باز کنند.
مقام امنیتی کره جنوبی گفته است که ما می توانیم بی آنکه به تحریم ها آسیبی بزنیم از طرق فرهنگی و ورزشی و حتی با تبادل نیروی انسانی به دنبال گفت وگو با کره شمالی باشیم.
البته مشاور امنیتی رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که ما نمی توانیم به دلیل تهدیدهای کره شمالی و تحرکات نظامی این کشور به آن جایزه بدهیم اما باید بر مذاکره تاکید داشته باشیم.
وی خواستار آن شد که برای برطرف کردن تنش ها و کاستن از مشکلات موجود در منطقه به سرعت گفت وگو با کره شمالی شروع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.