جهانگرد آلمانی در سفر پنج ساله با پای پیاده، پیام صلح و دوستی را به مشهد رساند.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، 'توماس هاینریش اشموکل' جهانگرد آلمانی که مدت پنج سال است سفر خود را با پیام صلح و دوستی آغاز کرده است روز دوشنبه به مشهد مقدس رسید. 
این جهانگرد که تحصیلکرده رشته اقتصاد است، گفت: سالها به امور بیمه اشتغال داشتم و در 50 سالگی سفرم را از آلمان به مقصد خاور دور با هدف صلح جهانی آغاز کرده ام. 
وی افزود: برای شروع سفر، کار را رها کردم و در زمینه ‌های صلح، ادیان، عرفان و اسلام به تحقیق و بررسی پرداختم. 
وی با بیان اینکه حدود پنج سال است که هامبورگ را ترک کرده ام، اظهار کرد: تاکنون به کشورهای سوریه، ترکیه، ارمنستان و ایران سفر کرده ام و مسیر حرکت خود را در کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، تبت و میانمار ادامه خواهم داد. 
این جهانگرد گفت که در این مدت 20 هزار کیلومتر را طی سه سال پیموده و 2 سال نیز برای انجام فعالیت ‌های صلح ‌طلبانه در کشور ارمنستان توقف داشت. 
وی ادامه داد: با آغاز جنگ در سوریه، کمک به پناه ‌جویان سوری را در اولویت سفر خود قرار داده ام. 
اشموکل افزود: با ورود به ایران از شهرهای تبریز، مغان، زنجان، قزوین، تهران، دماوند، سمنان، سبزوار، نیشابور عبور کرده و به مشهد رسیده ام. 
وی گفت: در سفر به مشهد صحن و سرای حرم مطهر رضوی مرا مجذوب کرد و تحت تاثیر شکوه این بارگاه منور قرار گرفتم زیرا حرم حضرت امام رضا (ع) همانند آینه ای است که زیبایی ‌های درون انسان‌ ها را منعکس می ‌کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.