یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ترامپ به کارخانه‌های اسلحه سازی وعده داده بود که از ورشکستگی نجاتشان دهد که با سفر به عربستان این کار را کرد

به گزارش جماران، حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجه ؛ پیرامون سفر منطقه‌ای دونالد ترامپ و گفتگوهایی که در این سفرها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود به صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی وعده داده بود که آنان را از ورشکستگی نجات دهد و این بزرگترین دلیلش برای سفر به عربستان بود. چرا که سعودی به تلقی خودشان گاو شیرده آمریکایی‌هاست.

وی افزود: عربستان که فاقد سیاست‌های دموکراتیک است سعی دارد به کمک آمریکا خودش را از بحرانی که در یمن، سوریه و عراق به وجود آ‌ورده است، نجات دهد.

هانی‌زاده بیان داشت: انگیزه دیگر دونالد ترامپ برای سفر به عربستان این است که سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با ترامپ دیدار کرده‌اند و ترامپ به آنها تأکید کرده است که باید روابط خودشان را با اسرائیل علنی کنند.

این کارشناس سیاست خارجه تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی در 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، قطر و امارات خواهیم بود.

وی ادامه داد: به زودی شاهد تشکیل یک جبهه عبری - عربی از سوی عربستان و آمریکا با شرکت رژیم صهیونیستی و چند کشور غیرعربی خواهیم بود که هدف این جبهه ضربه زدن به محور مقاومت و تقابل با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک جریان نظامی، امنیتی، سیاسی علیه ایران است.

هانی‌زاده تصریح کرد: رژیم صیونیستی تلاش می‌کند از طریق ایجاد فضای بین‌المللی وزارتخانه‌های کشورها را از تلاویو به بیت‌المقدس انتقال دهد و عربستان نیز وعده داده است که مقدمات این کار را فراهم کند و به اسرائیل کمک کند که بیت المقدس را به عنوان پایتخت ابدی خود اعلام کند و این جبهه در  مقابله با حزب الله ایران و محور مقاومت تلاش می‌کند و عربستان تعیین کننده مالی این مسائل خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 655172
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.