رییس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان در اراضی اشغالی گفت: کشورهای مسلمان هدفی مشترک با اسراییل برای مقابله با تهدیدات ایران دارند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که روز دوشنبه به همراه یک هیات بلندپایه وارد اراضی اشغالی شد، ابراز امیدورای کرد که متحدان آمریکا در خاورمیانه با یکدیگر همکاری کنند.

وی با تکیه بر ادعاهای واهی و خصمانه واشنگتن علیه تهران خطاب به صهیونیست‌ها گفت: کشورهای عربی و مسلمان یک هدف مشترک با شما برای مقابله با افراط‌گرایی و تهدیدات ایران دارند.

ترامپ که پیش از اسراییل، به عربستان سفر کرده بود در نشست سران کشورهای عربی ـ اسلامی و آمریکا در ریاض مواضعی تند علیه ایران اتخاذ کرد و به لفاظی‌های ضد ایرانی خود پرداخت.

وی در سخنرانی‌اش در این نشست ایران را حامی تروریسم دانسته و خواهان اتحاد همگاهن برای منزوی کردن ایران شده بود.

 مقامات آمریکا در حالی ایران را تهدید علیه منطقه می‌خوانند که واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش به ویژه عربستان عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در خاورمیانه هستند.

این کشورها تلاش می‌کنند تا با سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه خود به اهدافشان در منطقه دست یابند اما با طرح این ادعاها سعی دارند ایران را مقصر جلوه دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.