بر اساس اطلاعاتی که جنبش 'اکنون صلح' رژیم صهیونیستی منتشر کرده، ساخت و ساز و شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فلسطینی معا روز یکشنبه به نقل از یک منبع عبری زبان نوشت که شهرک سازی ها در سال یاد شده در خارج از آنچه که تل آویو آن را مجتمع های مسکونی اصلی می نامد، انجام شد، به طوری که نسبت ساخت و ساز در خارج از این مجتمع ها به 70 درصد و ساخت و سازهایی که رژیم صهیونیستی آنها را غیر قانونی (از سوی شهرک نشینان) خوانده به نسبت 10درصد افزایش یافته است.
آوی بوسکیلا رئیس اجرایی جنبش 'اکنون صلح' به ادامه سیاست های دوگانه رژیم صهیونیستی حمله کرد و گفت:‌ آنان (مقامات رژیم صهیونیستی ) در حالی که می گویند با دولت آمریکا مذاکره می کنند در همان زمان هم اقدام به تصویب قوانین شهرک سازی ها می کنند.
شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر 2016 میلادی ضمن محکوم کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خواستار توقف این ساخت و سازها شد.
آمریکا که قعطنامه های غیرهمسو با منافع رژیم صهیونیستی را وتو می کند در آن وقت و در آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به این قطعنامه رای ممتنع داد. ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطنیان بر اساس قوانین بین الملل غیرقانونی است که تل آویو از آن تبعیت نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.