نتایج یک نظرسنجی جدید از افزایش دیدگاه های منفی جوانان سفید پوست آمریکایی از عمکرد «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد، بطوری که 47 درصد از آنها اکنون می گویند عمکرد ترامپ را قبول ندارند.

به گزارش جماران و به نقل از تارنمای آمریکایی «بازفیدنیوز»، نتایج نظرسنجی از یکهزار و 750 نفر از جوانان سفید پوست 18 تا 34 ساله آمریکایی که در بازه زمانی بین 14 اوریل تا اول مه (25 فروردین تا 1 اردیبهشت) انجام شده است، گویای آن است که مقبولیت ترامپ در بین جوانان سفیدپوست فقط 34 درصد است. 
«کتی کوهن» استاد دانشگاه شیکاگو که این نظرسنجی را به سفارش موسسه «جن فوروارد» (Genforward) و با عنوان «نظرسنجی از پروژه جوانان سیاه پوست» انجام داده است، می گوید: این نتایج نشان می دهد که اگر ترامپ نتواند وعده های با محوریت مسائل شغلی را عملی کند، حمایت از ترامپ تا سال 2018 و 2020 کمرنگ خواهد شد. 
مساله محبوبیت ترامپ بشدت به دنبال اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (FBI) و گزارش نیویورک تایمز درباره درخواست ترامپ از کومی برای صرف نظر کردن از تحقیقات درباره «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی اش مورد توجه قرار گرفت. 
در حالی که نظرسنجی اخیر نشان داده که اکثریت جوانان از گروه های قومی و نژادی مختلف بر این باورند که کشور در مسیر غلطی حرکت می کند، بیانگر این است که آنها درباره مهمترین مساله کشورشان اختلاف نظر دارند. 
بیشتر جوانان سیاه پوست آمریکایی (37 درصد) نژادپرستی و 26 درصداز آنها مراقبت های بهداشتی را مهمترین معضل کشورشان ارزیابی کرده اند، در حالی که 47 درصد مساله مهاجرت و 39 درصد نژادپرستی را مهمترین مشکل ارزیابی کردند. 
این نظرسنجی نشان داده که این مسائل در بین رای دهندگان سفیدپوست و آسیایی اهمیتی نداشته است. رای دهندگان سفید پوست بیشتر نگران مراقبت های بهداشتی، تروریسم و بدهی ملی بوده اند، در حالی که نگرانی اصلی رای دهندگان آسیایی در حوزه های آموزشی و مراقبت های بهداشتی بوده است. 
کوهن گفت: این نتایج نشان می دهد که هر حزب سیاسی یا سیاستمداری که به دنبال جلب حمایت است باید به اولویت های حزبی بر اساس اختلافات نژادی و قومی توجه نشان دهد زیرا یک گروه بزرگ همگن وجود ندارد. 
عملکرد ترامپ بویژه در چند هفته گذشته به اندازه ای ضعیف بوده است که نتایج نظرسنجی جدید موسسه سیاست گذاری عمومی وابسته به حزب دمکرات آمریکا، نیز نشان داده که 48 درصد آمریکایی ها از استیضاح وی حمایت می کنند.
طبق این نتایج، فقط 43 درصد از آمریکایی ها گفته اند که ترامپ دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را بطور کامل تمام خواهد کرد و 45 درصد معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند این مدت دوام بیاورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.