35 روز از اعتصاب غذای اسیران فلسطینی محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی گذشته ولی هنوز هیچ مذاکره ای برای پاسخ به درخواست های به حق این اسرا انجام نشده است.

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسیران فلسطینی همچنان بر ادامه اعتصاب غذای سراسری خود در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید دارند و اعلام کرده اند که پس از گذشت 35 روز هنوز سازمان زندان های رژیم صهیونیستی هیچ مذاکره ای با اسرا بر سر خواسته های مشروع و عادلانه آنها انجام نداده است.
بنابراین گزارش، کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی شب گذشته (شنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که با وجود انتشار اخباری مبنی بر مذاکره رژیم صهیونیستی با رهبران اسرای فلسطینی و دست یابی به توافقاتی به منظور توقف اعتصاب غذا در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، هنوز هیچ مذاکره و توافقی صورت نگرفته است.
این کمیته اشاره کرده که سازمان اطلاعات و سازمان زندان های رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای انتشار اخبار و شایعات در مورد مذاکره با اسیران بکار گرفته تا از این طریق بتوانند بر روند اعتصاب غذای اسرای فلسطینی تاثیر بگذارند و آنان را مجبور به توقف اعتصاب غذا کنند.
کمیته مذکور تصریح کرده که هدف از تمامی این تلاش ها و اقدامات به شکست کشاندن اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی و کم رنگ کردن همبستگی مردمی با اسرا و تحت فشار قرار دادن اعتصاب کنندگان است که دشمن صهیونیستی طی روزهای گذشته بیش از هر زمانی به این راهکار متوسل شده است، اما رهبران اسرا همچنان با حکمت و درایت اعتصاب غذا را پیش می برند.
کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی همچنین خاطر نشان کرده که ثبات و انسجام بی نظیر رهبران اسرا موجب مخالفت مقامات رژیم صهیونیستی با هرگونه مذاکره تا این لحظه و سردرگمی آنان شده است.
این کمیته اظهار میب دارد، ثبات و پایداری اسرای اعتصاب کننده غذا و رهبران آنان موجب شده تا زمینه دست یابی به توافقی بزرگ که هر لحظه ممکن است رخ دهد و منجر به تحقق خواسته های انسانی و عادلانه اسرا شود، فراهم آید.
کمیته مذکور اشاره کرده که سازمان زندان های رژیم صهیونیستی شماری از اسرای اعتصاب غذا کننده را پس از این که از نوشیدن آب خودداری کردند، از زندان عسقلان به بیمارستان برزلای انتقال داده است.
این در حالی است که رسانه ها از وخامت حال اسیر سامر عیساوی و انتقال وی از سلول انفرادی زندان رمله به بخش مراقبت های ویژه این زندان خبر دادند.
بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 35 روز پیش برای تحقق خواسته های مشروع و عادلانه خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند. مهم ترین خواسته های اسیران فلسطینی، توقف سیاست بازداشت موقت، حبس در سلول انفرادی، منع ملاقات اسرا با خانواده هایشان و عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسراست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.