فردین خلعتبری معتقد است؛ سیاسیون حاکم که در فضای هنر و به خصوص موسیقی تصمیم‌گیری می‌کنند باید دایره سلیقه و تجربه و گاهى دانش خود را افزون سازند و یا به هنرمند پیشرو زمانه خود‌، چشم‌بسته‌ اعتماد کنند.

به گزارش جماران، فردین خلعتبری (موسیقیدان و آهنگساز) نیز همچون اکثر اهالی موسیقی نقدهایی جدی به عملکرد مسئولان در حوزه موسیقی دارد و به همین دلیل نیز یادداشتی در همین زمینه برای ایلنا ارسال کرده است. خلعتبری در این یادداشت آورده است:

 موضوع این است  که ما مى‌دانیم چه نمى‌خواهیم اما طرز تفکر حاکمیت در هر دو جناح، هنوز درنیافته‌اند که ما چه مى‌خواهیم.

اقتصاددان به فکر رونق کار است و اندیشمند به فکر رونق فکر‌. پیشرفت اقتصادى تنها یک جهت دارد، پول بیشتر، ارزش کار و رفاه جامعه‌. فکر و اندیشه مثل اقتصاد نیست‌. فکر گاهى ارجاعاتى به ایده‌آل‌هاى شخصى دارد‌؛ و همین باعث می‌شود باور کنیم قرار نیست همه هم‌سو باشیم.

 دولتمردان‌، زمانى با  هنر کنار مى‌آیند که آن را از جنس احساس خودشان بیابند درحالى‌که هنر پیشرو گاهى از دریافت تجربى آنها فراتر می‌رود‌. هنرمندى که چشم به همراهى سیاسیون غیرفیلسوف دارد‌، براى جلب توجه آنان‌، باید هنرش را ساده و دیگر فهم کند‌. اینگونه هنر سبک مى‌شود.

 بر این باورم که گاهى باید به سیاسیون حاکم دیکته کرد که شما از بعضى انواع هنر سر درنمى‌آورید و باید دایره سلیقه و تجربه و گاهى دانش خود را افزون سازید و یا به هنرمند پیشرو زمانه خود‌، چشم بسته‌! اعتماد کنید؛ و الا همواره باید چشمتان به دهان واسطه‌هایى باشد که کارشناس هنرى‌اند  و از بازار هنر منتفع‌!‌

 تتلو و ساسى مانکن پدیده‌هایى هستند که در آشفته‌بازار سیاست - موسیقى ظهور مى‌کنند و وضعیت بقیه سیاسیون هم خیلى بهتر از این نیست‌. هنر پیشرو فقط حوزه حال (عشق و حال) نیست،  و در آن قیل و قال هم هست.

تا نگردى آشنا زین پرده...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.