رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرده است که هیچگونه «تبانی» بین او و روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه در نشست خبری مشترک خود با خوان «مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهوری کلمبیا، درخصوص جنجال بر سر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶اظهار داشت: «تمام آنچه که مطرح می‌شود، سر و صدا برای تعقیب مغرضانه است.»

ترامپ تاکید کرد: «هیچگونه تبانی بین من و روسیه وجود ندارد. هیچ.»

گزارش‌ها حاکی است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هم اینک در حال انجام تحقیقاتی در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات روسیه است.

اما برکناری «جیمز کومی»، که هدایت این تحقیقات را به عهده داشت، توسط ترامپ و سپس انتشار گزارش‌هایی درخصوص درخواست ترامپ از کومی برای توقف تحقیقات درباره «مایکل فلین»، باعث شد تا دموکرات‌ها در کنگره آمریکا خواهان تعیین مستشار ویژه شوند.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا، به دنبال گزارش رسانه‌های درخصوص تماس با سفیر روسیه از مقام خود استعفا کرد.

این در حالی است دونالد ترامپ، پنجشنبه همچنین گزارش‌ها در خصوص درخواست از جیمز کومی درباره مایکل فلین را تکذیب کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر صبح روز پنجشنبه به اقدام وزارت دادگستری برای تعیین یک مستشار ویژه جهت هدایت تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ واکنش نشان داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.