سفیر فرانسه با تاکید بر پایبندی دولت جدید فرانسه به توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: فرانسه همواره سیاست منطقی برقراری صلح و ثبات در منطقه را دنبال و برجام را نیز در این راستا ارزیابی کرده و به آن پایبند است.

به گزارش جماران، «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از مناسبات پارلمانی موجود و تاکید بر تلاش بیشتر به منظور توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور این مطلب را بیان کرد.
سفیر فرانسه با اشاره به انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور افزود: امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه سخنان زیادی درخصوص مبارزه با تروریسم و عزم جدی فرانسه برای از بین بردن داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در منطقه داشته زیرا این مسئله به امنیت جهان پیوند خورده و تاثیرات منفی خود را بر فرانسه در سال های اخیر برجای گذاشته است.
«سنمو» بیان داشت: ماکرون با اعلام اینکه هدفش در سوریه مبارزه با داعش و پایان دادن به بحران داخلی این کشور است، بر همکاری با شرکای منطقه ای مانند ایران، ترکیه و لبنان در حل بحران سوریه تاکید کرده است.
سفیر فرانسه با تاکید بر پایبندی دولت جدید فرانسه به توافق هسته ای ایران و 1+5 تصریح کرد: فرانسه همواره سیاست منطقی برقراری صلح و ثبات در منطقه را دنبال کرده است و برجام را نیز در این راستا ارزیابی کرده و به آن پایبند هستیم.
«سنمو» درخصوص تحولات منطقه ای و بین المللی دیدگاه کشورش را تبیین کرد و بر ضرورت اجتناب همه طرف ها از توسل به راهکارهای غیرسیاسی تاکید کرد.

** امیدواریم رئیس جمهوری جدید فرانسه مبارزه جدی با تروریسم را از اولویت های عملی خود قرار دهد
«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: همکاری پارلمانی میان دو کشور در سطوح مختلف در جریان بوده و امیدواریم بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی فرانسه در ماه آینده نیز، شاهد ادامه این روند و تقویت هر چه بیشتر همکاری های پارلمانی دو کشور در راستای تقویت روابط موجود فیمابین باشیم.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید فرانسه افزود: امیدواریم رئیس جمهوری جدید فرانسه مبارزه جدی با تروریسم را به عنوان مهمترین چالش صلح و امنیت بین المللی از اولویت های عملی خود قرار دهد.
امیرعبداللهیان تمرکز بر راه حل سیاسی در سوریه را عاملی مهم در مبارزه با تروریسم دانست و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع این بحران بر گفت وگو و مذاکره سیاسی تاکید داشته است.
وی با اشاره روند به رو به رشد روابط پارلمانی ایران و فرانسه تاکید کرد: نشست آستانه شروع خوبی برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه است ولی ممکن است ابتکارات این نشست با اقدامات مخرب آمریکا و همپیمانانش با چالش های تخریبی روبه رو شود.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اینکه سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور تعیین شود و همه گروه های سوری معتقد به راهکار سیاسی بخشی از راه حل باشند، تصریح کرد: نباید از خارج سوریه راه حلی بر مردم تحمیل شود.
امیرعبداللهیان با ابراز نگرانی از تحرکات حکومت بحرین علیه شیخ عیسی قاسم یادآور شد: شیخ عیسی قاسم از روحانیون متنفذ جهان اسلام است و فقط متعلق به بحرین نیست.
وی با بیان اینکه خواست مردم بحرین دموکراسی است گفت: نباید مبارزه دموکراتیک برای تحقق دموکراسی دستاویزی برای محکومیت­های ناعادلانه باشد.
به گزارش خانه ملت، امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار تاثیرات نامناسب افراط گرایی و تحرکات تروریستی را بر صلح و امنیت بین المللی برشمرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.