محسن سرخو، محسن هاشمی و احمد مسجدجامعی سه تن از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شورای شهر پنجم در جمع بازاریان تهران حاضر و بر لزوم حل مشکلات و بازساری بازار تهران و توسعه گردشگری تهران تاکید کردند.

به گزارش جماران ، محسن هاشمی در سخنانی گفت:  از سال 13466 که ابوی به تهران آمد ما با منطقه بازار آشنا بودیم و یادم می‌آید که اولین همکاری ابوی با بازاری‌ها مربوط به ساخت بنیاد فرهنگی رفاه بود که ایشان با کمک بازاری‌ها آن را بنا کرد.

 

وی اضافه کرد: ابوی علاقمند به تهران بود و هدف او از راه اندازی   خط یک متروی تهران، سرویس دهی به بازار بود که این کار با فشار ایشان و پیگیری‌هایی که من انجام دادم صورت گرفت. یادم می‌آید که برای افتتاح مترو نیز خود ایشان آمده بودند و با راه افتادن مترو دوباره بازار تهران زنده شد. آن زمان می‌گفتند شهر تهران باید به شهری فرامنطقه‌ای تبدیل شود و هر منطقه بازار خودش را دارد که پس از آن مال‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ در تهران ساخته شد ولی با این حال هنوز بازار نقش خودش را حفظ کرده است.

هاشمی گفت: بر اساس برنامه‌های شهر تهران، بازار تهران باید بازسازی و امن شود. متاسفانه بودجه‌ای که برای این کار تصویب می‌شود هم کمتر برای این کار هزینه می شود. همیشه بازار را با برج میلاد مقایسه می‌کنند و معتقدم اگر یک سوم هزینه‌ای که برای برج میلاد می‌شود صرف بازار شود، کاملا زنده می‌شود و دیگر نمی‌گویند که بازار پلاسکوی ثانی است و باید هر لحظه منتظر حادثه در آن باشیم.

وی عنوان کرد: اگر دوباره روحانی رای بیاورد و بتواند راه خودش را ادامه بدهد و برنامه‌هایش را عملی کند می‌توانیم گردشگری در تهران را زنده کنیم و از همین راه 10 برابر هزینه‌ای که برای بازار انجام می‌دهیم را برگردانیم.

هاشمی به تحول در وضعیت بازار در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی که مترو را ساختم وضعیت بازار اینگونه نبود و این همه کارتن خواب و ساقی در بازار نمی‌دیدیم ولی حالا وضعیت وحشتناک شده است و می‌توان گفت سبکی در مدیریت شهر پی گرفته شد که مشکلات بازار به دنبال آن زیاد شد. امیدوارم که این مشکلات از بازار رخت بر بندد.

این نامزد اصلاح طلب انتخابات شورای پنجم اضافه کرد: نزدیک به 15 هزار باربر در بازار مشغول فعالیت هستند که باید به مشکلات آنها و شرایط بیمه و حقوقشان توجه شود.

او همچنین در پایان تاکید کرد: خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر اینکه خودشان بخواهند. از مردم می خواهم که در انتخابات شرکت کنند و انشالله کاندیدای احسن را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، محسن سرخو از دیگر کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر نیز گفت: وقتی که تهران  شکل گرفت به بخش‌های مختلف یک شهر در آن توجه شد و یک بخش شهر تجاری، یک بخش مسکونی و یک بخش هم مذهبی بود ولی متاسفانه در سال‌های بعدی هنگام توسعه تهران به این مسائل توجه نشد و این چهارچوب‌ها رعایت نشد. به همین دلیل می‌بینیم که به عنوان مثال در کنار یک وزارتخانه، ساختمان مسکونی قرار دارد و در تهران ملغمه‌ای شکل گرفته است. حتی در طرح تفصیلی شهر تهران نیز به این موضوع توجهی نشد.

این عضو لیست ائتلاف اصلاح طلبان اضافه کرد: در استان‌های دیگر بخش‌های مختلف یک شهر از یکدیگر جدا هستند و بخش اداری و مسکونی مانند تهران با هم ترکیب نشدند ولی در تهران اگر شما یک کار اداری داشته باشید به دلیل اینکه بخش اداری در یک منطقه نیست بارها باید در شهر سفر کنید و خود همین موضوع یکی از عوامل اصلی ایجاد ترافیک و مشکلات آلودگی هوا است. اگر همین ساختار منطقه 12 در دیگر مناطق تهران تکثیر می‌شد دچار مشکلاتی که امروز داریم نمی‌شدیم.

وی عنوان کرد: باید در مورد بازار تهران به چند موضوع توجه کنیم؛ یکی بافت تاریخی و دیگری فضاهای تجاری بازار تهران است. یک بافت تاریخی و دو فضای تجاری بازار است که قابل مقایسه با باقی مراکز تجاری تهران نیست. اینجا فرهنگ، تجارت و زندگی با هم آمیخته شده است. اگر یکی از این سه مورد را از بازار تهران بگیریم فاجعه می‌شود بنابراین باید بدون دست خوردن به ترکیب، بازار مناسب سازی شود.

سرخو با اشاره به اقداماتی که در این زمینه در شورای چهارم انجام شد گفت: در شورای چهارم اقداماتی را تصویب کردیم که تا سال 97 باید صورت بگیرد. در این زمینه کارهایی انجام شده است که جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به بازار از آن جمله است.

وی اضافه کرد: در مورد ساماندهی باربران اقداماتی صورت گرفت ولی کافی نیست و باید مسئله بیمه آنها را دنبال کنیم. ضمن اینکه بخشی از باربران از اتباع خارجی هستند و در صورتیکه اینها مجوز کار داشته باشند می‌توان به آنها خدمات داد که این مسئله هم باید حل شود. در یکی دو سال اخیر وضع بازار بهتر شده ولی هنوز کارهایی وجود دارد که باید انجام شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به افزایش میانگین سنی شهروندان تهرانی عنوان کرد: هرم سنی تهران به سمت سالمندی می‌رود و باید ظرفیت‌هایی برای این موضوع از جمله ایجاد اماکن آرامش بخش، کنترل آلودگی هوا و گسترش حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.

احمد مسجدجامعی دقایقی در مورد تاریخچه شهر تهران از زمان پایه گذاری آن صحبت کرد و به نکات تاریخی مربوط به این شهر اشاره داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.