یک مقام ارشد مطبوعاتی رئیس جمهوری کره جنوبی در تازه ترین سخنان خود اعلام کرد که کشورش و آمریکا به دنبال همکاری جدی برای توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی هستند.

به گزارش جماران، «یون یونگ چان» این مطلب را به دنبال برگزاری نشستی بین مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دو کشور عنوان کرد.
او خاطر نشان کرد که دو کشور به توافق رسیده اند که به هر شکل ممکن برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی را متوقف کرده و کاری کنند که این تسلیحات از بین برود.
مقام کره جنوبی تاکید کرد که کره جنوبی و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که راه های کاربردی و عملی را برای رسیدن به این اهداف دنبال کنند.
دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی در سخنان خود که شبکه خبری «ام بی اس» این کشور روز چهارشنبه منتشر کرده است، گفت که باید فشارها را بیشتر کرد تا این تسلیحات از بین برود.
«یون» البته تصریح کرد که می توان با کره شمالی وارد گفت و گو شد به شرط آنکه شرایط لازم مهیا شده و زمان مناسب فرا برسد.
این سخنان دقیقا مشابه اظهارات مقام های کره شمالی است که گفته بودند در صورت مهیا شدن شرایط لازم با آمریکا وارد گفت و گو خواهند شد.
مقام مطبوعاتی ارشد کره جنوبی اضافه کرد که در حال حاضر تحرکات و تهدیدها از سوی کره شمالی وجود دارد و در این شرایط نمی توان با این کشور وارد گفت و گو شد.
دیدارهای مقام های ارشد امنیتی کره جنوبی و آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی در ماه ژوئن (خرداد - تیر) قصد عزیمت به آمریکا را دارد و هیاتی از واشنگتن در سئول به دنبال زمینه سازی برای انجام این سفر هستند.
گفت و گوهای این هفته در باره کره شمالی را «مت پوتینگر» مدیر امور امنیتی آسیای شرقی آمریکا و «چونگ اویی یونگ» از مشاوران ارشد امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی انجام دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.