عضو شورای اصلاح طلبان گفت: مردم پاسخ بداخلاقی ها را در 29 اردیبهشت ماه خواهند داد.

به گزارش جماران  حسین مرعشی ،  به مهمترین شاخصه های اقدامات دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: مهمترین اقدام دولت یازدهم، حل و فصل یک پرونده پیچیده سنگین هسته ای بود که منجر به انعقاد قرارداد برجام شد.

 

وی از دستاوردهای مهم برجام سخن به میان آورد و مطرح کرد: ایران هسته ای توسط سازمان ملل به صورت رسمی پذیرفته شد و حق هسته ای ایران پس از سال ها، تثبیت شد، همچنین رفع تحریم های هسته ای از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در این دولت پرونده ایران در شورای امنیت که در ذیل فصل هفتم بود، خاتمه پیدا کرد، ضمن آنکه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای، پرونده سابق اتمی ایران که خارجی ها مدعی بودند ما در گذشته تخلفاتی در این خصوص داشته ایم، نیز مختومه و سابقه ایران پاک شد.

 وی گسترش روابط بین المللی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای برجام دانست و بیان کرد: دولت یازدهم توانست شرایط کشور را عادی کند، همچنین تولید نفت ما به 4 میلیون بشکه در روز برگشت و همچنین بازارهای نفت خود را بازسازی کرده ایم و اکنون 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت داریم.

مرعشی ادامه داد: اکنون کشور در حال آماده شدن برای ورود چند صد میلیارد دلار منابع خارجی ارزان قیمت است که منجر به رونق و جهش اقتصادی در کشور خواهد شد.

وی به اقدامات دولت یازدهم در بخش داخلی اشاره و تصریح کرد: دولت در بخش کشاورزی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است، که به طور مثال به خود کفایی تولید گندم رسیدیم و افزایش تولیدات مواد غذایی به میزان 20 میلیون تن در سال رسید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و عنوان کرد: دولت با اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات بهداشت و درمان مردم  را رفع کرد و هزینه های سنگین درمان را که بر مردم تحمیل می شد، با اجرای این طرح کاهش داد.

وی به پیشرفت‌های کشور در دولت یازدهم در بخش سخت افزار و نرم افزار اشاره و ادامه داد: در این دولت شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات، آی تی و گسترش پهنای  اینترنت بودیم ضمن آنکه تعداد تلفن های هوشمند در این دولت نیز از مرز 30 میلیون گذشت، همچنین نظام اطلاع رسانی در ایران گسترش زیادی پیدا کرد.

مرعشی با بیان اینکه در همه عرصه ها پیشرفت های زیادی در این دولت شاهد بودیم، اظهار کرد: تورم 40 درصد اکنون به کمتر از 8 درصد رسیده ضمن آنکه رشد اقتصادی منفی کشور، مثبت تبدیل شده، همچنین حدود 2.5 میلیون شغل جدید در کشور ایجاد شد، که می توان این تلاش ها را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر در بخش اقتصادی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد بازگشت کشور در مسیر عقلانیت هستیم، تصریح کرد: در نهضت ملی شدن نفت ما توانستیم قراردادهای نامناسب نفتی ایران که با انگلیسی ها بسته شده بود را لغو کنیم و در این اقدام نفت خود را بدست آوردیم، اما در برجام ما امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران را بدست آوردیم و بلافاصله پس از بدست آوردن امنیت، توانستیم بازار نفت را نیز احیا کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اهمیت برجام نسبت به ملی شدن نفت، اشاره و به ایسنا گفت: در برجام امنیت بدست آوردیم و مطمئنا امنیت از نفت مهمتر است.

وی تاکید کرد: اینکه برخی اقدامات خوب دولت را نادیده گرفته و به تخریب آن می پردازند؛ دوستان ما در اشتباه هستند و دستاوردهای دولت متعلق به یک جناح خاص نیست، بلکه دستاوردهای دولت متعلق به نظام، رهبری و کشور است و دوستان خوب بود که ضمن انتقاد، از اقدامات خوب دولت نیز تجلیل می کردند و اگر اینگونه رفتار می کردند، از اقبال بیشتری برخوردار بودند و از جایگاه ویژه ای در میان آحاد مردم برخوردار می شدند.

مرعشی اضافه کرد: تصور بنده این بود که رقیب دکتر روحانی با بیان عملکردهای خوب دولت یازدهم، اظهار می داشت که من در ادامه راه بهتر از روحانی می توانم کشور را اداره کنم، و اگر با این روش رفتار می کردند، از اقبال بیشتری در جامعه برخوردار بودند، اما با این رفتار خود حمایت مردم را از دست دادند و پاسخ این بداخلاقی ها را مردم در 29 اردیبهشت ماه خواهند داد.

وی درباره حضور و انصراف جهانگیری افزود: حضور دکتر جهانگیری بسیار هوشمندانه بود و در رقابت انتخاباتی با هوشمندی، اخلاق و شجاعت کار را پیش بردند و با مردم یک ارتباط خیلی قوی برقرار کردند و کناره گیری وی نیز بسیار متعهدانه و مسئولانه بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم مشارکت مردم در این انتخابات توصیه کرد: مردم باید از این حقی که قانون برای آنها لحاظ کرده است، استفاده کنند و در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و با رای خودشان، نظام خود را حمایت و تقویت کنند و با انتخاب رییس جمهور خود سرنوشت خود را رقم زنند و لازم است برای تکمیل برنامه هایی که در دولت تدبیر و امید آغاز شده است، به دکتر روحانی رای دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.