یاران احمدی نژاد در اردوگاه رییسی/حاجی بابایی، آموزش و پرورش را شخم زد

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش گفت: تفکر حامیان رییسی که در دولت نهم و دهم نیز مسوول بوده‌اند، به دنبال محدودیت در عرصه آموزش و فرهنگ هستند.

رحیم عبادی، مشاور رئیس‌ دولت اصلاحات و معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت:‌ انتخابات صحنه رقابت است، اما نه رقابت بین دو نفر، بلکه رقابت بین دو تفکر است.

یاران احمدی نژاد در اردوگاه رییسی

حاجی بابایی، آموزش و پرورش را شخم زد

مشاور رئیس‌ دولت اصلاحات در ارتباط با حامیان حجت الاسلام رییسی که برخی از آنها از مسوولان دولت نهم و دهم هستند، اظهار داشت: در زمان احمدی‌نژاد بیشتر، رفتارهای عوام‌گرایانه و پوپولیستی را شاهد بودیم. حتی تغییر نظام آموزش و پرورش را که وزیر وقت انجام داد، بیشتر تبلیغی، بدون مطالعه و بررسی بود که باعث بی‌ثباتی و ناپایداری برنامه‌های آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مقاطع دوره‌های تحصیلی بدون هیچ برنامه‌ریزی کارشناسی در دولت قبل انجام شد، گفت: حاجی بابایی که هم اکنون یکی از حامیان رییسی است، آموزش و پرورش را در آن زمان شخم زد و همه کارهای مطالعاتی و اساسی را بدون برنامه‌ریزی جلو برد. ماهیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوران اصلاحات، در زمان  او تغییر کرد و به یک سند مبهم و پر از حاشیه تبدیل شد.

محدودیت در عرصه آموزش و فرهنگی؛ تفکر حامیان رییسی

 

مشاور رئیس‌جمهور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: حامیان رییسی مسوول در دولت گذشته به دنبال محدودیت در عرصه آموزش و فرهنگ هستند.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکرد روحانی مبتنی بر خرد جمعی و مطالعات کارشناسی و تخصصی است، ادامه داد:‌ سوابق حامیان رئیسی  این نگرانی وجود دارد که عرصه‌های فرهنگی و آموزشی با محدودیت مواجه شوند.

عبادی در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش گفت: من فکر می‌کنم؛ دولت به دلیل مشغله‌هایی که در ۴ سال گذشته به دلیل نابسامانی های به جا مانده از دولت احمدی‌نژاد داشت، فرصت کافی برای پرداختن به آموزش و پرورش و آموزش عالی برایش فراهم نشد، ولی مطمئن هستم که از اولویت‌های جدی روحانی در دور بعد، سرمایه‌گذاری و توسعه ظرفیت آموزش به عنوان نهاد ملی و مولد خواهد بود. رویکرد روحانی شایسته سالاری و توسعه حکمرانی شایسته است که در کشور معطوف به فرد نیست بلکه معطوف به نهادسازی و ظرفیت سازی در سطح کشور از جمله آموزش و پرورش است.

از نگاه ابزارگونه به معلمان باید پرهیز شود

تجارب گذشته نشان داد، معلمان بیشتر نگاه اصلاحی دارند

وی با انتقاد از نگاه ابزارگونه برخی به قشر فرهنگیان و سوءاستفاده از تفکر آنها، گفت:  معلمان به دلیل پایگاه اجتماعی بالا و مرجعیت اجتماعی که در کشور دارند، معمولا گروه مقابل نگاه عوام‌گرایی و تبلیغاتی نسبت به آنها دارند و مشابه سایر حوزه‌های اقتصادی سعی دارند که با وعده‌های کلی، نظر معلمان را نسبت به رایی که نیاز دارند، جلب کنند. معلمان فهم و درک و شخصیت‌شان فراتر از این نگاه‌هاست. خوشبختانه تجارب گذشته نشان داد که معلمان بیشتر نگاه اصلاحی و نگاه به آینده دارند.

 

با وعده‌های مالی، رای و افکار معلمان را نمی‌توان خرید

مشاور رییس جمهور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه رویکرد روحانی مبتنی بر خرد جمعی و مطالعات کارشناسی و تخصصی است، اضافه کرد: در دولت روحانی علی‌رغم همه محدودیت‌ها، برای بهبود معیشت معلمان قدم‌های اولیه برداشته شد؛ به طوری که در بخش معیشت، حقوق معلمان ۱۰۰ درصد به طور میانگین افزایش یافت و سهم بودجه آموزش و پرورش در طی ۴ سال ۸۴ درصد افزایش یافته است. همچنین سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت بالای ۱۵ درصد رشد داشته است.

عبادی با بیان این مطلب که اقدام دولت روحانی برای ارتقای منزلت و معیشت معلمان قابل دفاع است، گفت: با توجه به جایگاه مهم معلمان، رقیب فکر می‌کند با همان روش‌هایی که برای جذب گروه‌های کم‌درآمد و محروم جامعه دارد، معلمان هم می‌تواند جذب کند؛ که این نوع حرکت‌ها یک نوع توهین به این قشر است؛ چرا که اگرچه معلمان مشکلات معیشتی دارند؛ ولی شان، شخصیت و منزلت آنها فراتر از آن است که با وعده مالی، رای و افکار آنها خریداری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.