پاسخ دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه و سفیر اسبق فرانسه به به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد؟

به گزارش جماران، انتخابات تجلی اراده مردم و نشانه بارز دموکراسی و مردم سالاری است.

مهم ترین رخداد هر کشوری انتخابات بوده که تبلور اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش است. علاوه بر آنکه مشروعیت و مقبولیت هر نظام بر پایه انتخابات استوار است،تعیین سرنوشت کشورها در طول سالها با نتایج انتخابات عجین و در گرو این نتایچ است. گذشته از آن انتخابات منشا قانون گزاری و تعیین قوای مختلف  از جمله قوه مجریه است.

از این رو مبارزات انتخاباتی و تبلیغاتی پیرامون آن در کشورهای مختلف از جاذبه و حساسیت بسیاری برخوردار است و ایران نیز از آن مستثنی نیست. حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای نشانه بالندگی و رشد جامعه در تعیین سرنوشت خود و نشانه آگاهی از نقش و اراده مردم در دخالت موثر در مدیریت جامعه است، هرچند این حضور گسترده تر و پررنگتر باشد انتخاب اصلح با ضریب و دقت بیشتری صورت می پذیرد و بنیان و استحکام کشور تقویت می گردد. در مورد جمهوری اسلامی ایران مشارکت گسترده علاوه بر آنچه ذکر شد موجب ناامیدی دشمنان کشورمان و قطع طمع آنان میگردد.

همبستگی ملی و حمایت مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد غبطه و خشم دشمنان کشورمان است و از این رو تلاش دارند این انتخابات کمرنگ شود تا آنان بر این فرضیه غلط که مردم نسبت به مدیریت جامعه دلسرد شده اند، فلسفه بافی کنند.

مهم ترین مولفه اقتدار نظام حضور گسترده مردم به هنگام رای گیری است و این مهم ترین و بلکه تنها عامل بازدارندگی استکبار علیه کشورمان است.ضمن آنکه ایرانی مستحکم و با ثبات عامل جدی امنیت و ثبات منطقه و به تعبیری تیه گاه امنیتی منطقه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649208
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.