رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تاکید کرد: نباید به بهانه تامین امنیت، نیروهای مسلح جایگزین نیروهای انتظامی در شعب اخذ رای شوند.

به گزارش جماران علیرضا رحیمی  اظهار کرد: روز گذشته در همایش بازرسان انتخابات استان تهران رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ممکن است به دلیل کافی نبودن تعداد نیروهای انتظامی برای تامین امنیت مجبور شویم از برادران سپاه و بسیج استفاده شود. حال اینکه طبق قانون، تامین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است که این موضوع از طریق نیروهای انتظامی انجام می شود.

وی افزود: در دوره های قبلی نیز امنیت انتخابات از سوی نیروی انتظامی تامین می شد و تاکنون نیز نیروی انتظامی به خوبی توانسته امنیت را در فضای انتخاباتی در شهرها و پایتخت برقرار کند.

رحیمی تاکید کرد: استقرار نیروهای مسلح در شعب و صندوق های اخذ رای به بهانه کمبود نیروی انتظامی قابل قبول نیست. صیانت از آرا وظیفه همه مسئولان است و باید تمامی تلاش ها برای تقویت اعتماد عمومی و حفظ آرامش روانی مردم انجام شود. این اصل مهمی است که باید همه مسئولان به آن پایبند باشند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: برای ما مهم مشارکت حداکثری مردم، حفظ اعتماد و آرامش عمومی جامعه در فضای انتخابات کشور است. افتخار ما همیشه آن است که امنیت و آرامش کشور با مشارکت مردم تامین می شود، لذا هر گونه شرایطی که این موضوع را بر هم زند، زیبنده نیست.

رحیمی ادامه داد: فراموش نکنیم در سیاست های کلی انتخابات که اخیرا توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده نیروهای مسلح در ورود به انتخابات منع شده اند و آنها نه تنها در حوزه سیاسی و رقابت ها بلکه در هیچ حوزه ای از انتخابات نباید وارد شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.