وزیر امور مناطق مرزی پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: ایران به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان احترام می گذارد و انتظار متقابل نیز از پاکستان دارد.

به گزارش جماران به نقل از رسانه های پاکستان، 'عبدالقادر بلوچ' روز گذشته با حضور در مجلس سنای این کشور و ارائه توضیحاتی در خصوص روابط ایران و پاکستان و تحولات اخیر مرزی گفت: ایران قصد انجام عملیات در داخل خاک پاکستان ندارد و نباید به نقل قول های نادرست رسانه های درخصوص اظهارات مقامات نظامی ایران استناد و براساس آن قضاوت کرد.
وی به نمایندگان مجلس گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان و ملاقات وی با عالی ترین مقامات دولت و ارتش پاکستان پس از حادثه مرزی اخیر حاکی از آن است که ایران از طریق دیپلماسی برای پیگیری حادثه مرزی اخیر پرداخت.
این وزیر دولت پاکستان با تاکید بر روابط دوستانه میان دو کشور، گفت: ایران و پاکستان به دنبال تقویت بیش از پیش روابط هستند و در تلاش هستند تا حجم مبادلات تجاری فیمابین را به پنج میلیارد دلار افزایش دهند.
در روز ششم اردیبهشت ماه جاری، دست کم 9 نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرز پاکستان در منطقه میرجاوه بدست تروریست ها به شهادت رسیدند و تروریست ها پس از ارتکاب این اقدام جنایتکارانه، به خاک پاکستان گریختند.
یک هفته پس از این حادثه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس یک هایت عالی نظامی-سیاسی-امنیتی-انتظامی به اسلام آباد سفر کرد و ضمن ملاقات با عالی ترین مقام های دولت و ارتش این کشور، مطالبات جمهوری اسلامی ایران از پاکستان را مبنی بر ضرورت اقدام این کشور برای تقویت امنیت مرزها و جلوگیری از تکرار این گونه حوادث، با مقامات پاکستان مطرح کرد.
نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نیز اطمینان دادند که با استقرار نیروهای بیشتر در مناطق مرزی و تقویت امنیت مرزها، اجازه نخواهند داد چنین حوادثی تکرار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.