پاپوآ گینه نو بخش هایی از یک بازداشتگاه استرالیا را که مهاجران غیرقانونی کشورهای مختلف و گروهی ایرانی در آن به سر می برند، در عرض چند هفته آینده تعطیل می کند.

به گزارش جماران، تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد به مهاجران غیرقانونی و پناهجویان در جزیره مانوس گفته شده است باید بازداشتگاه استرالیا را ترک کنند ، چون می تواند بسته شود.
مقامات مهاجرت پاپوآ گینه نو اعلام کردند کار تخریب بازداشتگاه مانوس که بیش از 800 مرد در آن نگهداری می شوند به زودی شروع می شود.
گروه های حقوق بشر و سازمان ملل متحد از شرایط نامساعد و خشونت اعمال شده در این بازداشتگاه و تجهیزات ناکافی پزشکی آن به شدت انتقاد کرده اند.
استرالیا دو بازداشتگاه در جزیره مانوس کشور پاپوا گینه نو و کشور کوچک نائور در اقیانوس آرام ساخته است و مهاجران غیرقانونی را که قصد داشتند خود را با قایق به استرالیا برسانند دستگیر و به این بازداشتگاه ها منتقل کرده است.
مقامات مهاجرت پاپوآ گینه نو در نشستی با پناهندگان اعلام کردند یک منطقه از بازداشتگاه مانوس 28 ماه مه (هفتم خرداد) بسته می شود و بقیه بازداشتگاه نیز 30 ژوئن (نهم تیر) تعطیل خواهد شد.
به صدها تن از مردانی که در این بازداشتگاه نگهداری می شوند و پذیرش آنها انجام شده گفته شده است باید از این مکان جابجا شوند و به مرکزی در نزدیکی شهر 'لورنگائو' رفته اقامت گزینند و یا به کشور خود بازگردند.
'لورنگائو' مرکز استان مانوس واقع در کشور پاپوآ گینه نو است.
به مردان باقی مانده که گفته می شود درخواست مهاجرت آنها رد شده است نیز اعلام شده است باید در فکر بازگشت به کشور خود قبل از پایان ماه اوت باشند، زمانی که وعده پرداخت 20 هزار دلار کمک نقدی دولت استرالیا متوقف خواهد شد.
دادگاه عالی پاپوآ گینه نو سال 2016 در حکمی با غیرقانونی اعلام کردن این بازداشتگاه، خواستار تعطیلی آن تا پایان سال 2017 شد.
براساس برخی آمارها هم اکنون حدود 450 ایرانی در بازداشتگاه نائورو و مانوس در پاپواگینه نو بسر می برند و درخواست آنها برای پناهندگی رد شده است.
مهاجرت های غیرقانونی ایرانیان طی سال های گذشته با سیاه نمایی غرب از ایران و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا انجام شد که بسیاری از مهاجران با در بسته مواجه شدند و چند سال از عمر خود را در بازداشتگاه های غیراستاندارد استرالیا در نائورو و جزیره مانوس در پاپوا گینه نو سپری کردند.
تعدادی از این افراد در برخورهایی در بازداشتگاه کشته، خودسوزی کرده و تعدادی از کودکان مورد آزار جنسی قرار گرفتند.
استرالیا تلاش دارد این دسته از پناهجویان که درخواست اقامت آن ها رد شده است را به کشورشان بازگرداند و تاکید دارد این افراد باید به اجبار به کشور خود بازگردند، اما ایران این روش کانبرا را رد کرده است.
سیاست دولت ایران آزادی عمل اتباع کشورمان برای گزینش محل اقامت است و چنانچه فردی قصد بازگشت داوطلبانه به ایران را داشته باشد مورد پذیرش قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.