نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف قالیباف نه تنها به آرای اصول گرایان نمی افراید بلکه از آرای آن می کاهد.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان دوشنبه شب در جمع دانشجویان در دانشکده پزشکی مشهد افزود: با وضعیت موجود احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری بسیار کم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من هیچ ارتباطی با این دولت ندارم و در چهار سال گذشته هم یک جلسه با دکتر روحانی نداشته ام وقرار هم نیست درآینده مسئولیتی داشته باشم اما الان به خاطر آرمان خود شهر به شهر می روم وبه مردم می گویم به رئیس دولت یازدهم رای دهید. 
وی تصریح کرد: با همه نقدهای علمی که به روحانی دارم اما معتقدم او از نظر مدیریتی با دیگران متفاوت است و با دیدن نقاط مختلف دنیا ، دارای دیدی بازتر و جهت گیری بهتری است و در عین آنکه امروز نیازمند انتخاب فرد متخصص تر و با تجربه تری هستیم . 
وی افزود : نگاه روحانی این نیست که هر کسی مثل او فکر نکند ضد انقلاب و کافر است و به او انگ بچسباند. 
وی اظهار کرد: جامعه ، شهر ،مملکت و ترافیک را به گونه ای دیگر باید درست کرد اما ما برای خود حصاری درست کرده ایم چون نمی خواهیم ببینم و از تجارب دیگران استفاده کنیم . 
وی با بیان اینکه از نظر اعتقادی وقتی کسی چیزی نمی داند حق ندارد در آن مورد حرف بزند چنانکه بر اساس دو اصل قرآن کریم در این باره انسان نباید امری را که نمی داند تکذیب کند اما امروز برخی که راجع به سند 2030 یونسکو از من می پرسند که خود اصلا نمی دانند این سند چیست . 
وی با بیان اینکه دکتر روحانی فردی است که سفرهای خارجی بسیار رفته است ، گفت : چنین فردی همانند شهید بهشتی ، امام موسی صدر و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که دنیا دیده اند دیدگاهایشان با دیگران فرق می کند زیرا دیدن علم و توان انسان را بالا می برد. 
وی تصریح کرد : نمی گویم دولت یازدهم بی عیب است چنانکه بر خیلی از مباحث نقد هم وارد است برای نمونه شیوه و روش اجرای طرح سلامت مناسب نبود و باید اصلاح شود ، اما به این معنا نیست که برای سلامت و بهداشت مردم این دولت کاری نکرده است . 
وی تاکید کرد : این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه بهداشت و سلامت مردم کار و تلاش نموده و هزینه کرده است . 
وی ادامه داد : از سویی این دولت چهار سال کشور را اداره کرده و اشکالات و اشتباهاتی هم در این سعی و تلاش داشته و امروز کاربلد شده و می خواهد روندها و روش ها را اصلاح کند و از این رو باید به او رای دهیم . 
پزشکیان افزود : هیچ یک از نامزدهای کنونی این تجارب و دیدگاه ها و توان را ندارند چنانکه فردی که سال ها مسئول سازمان بازرسی بوده اگر علمی بازرسی و نظارت می کرد این حجم وام ها و پولهای خورده و برده نمی شد. 
وی افزود :همه با هر سلیقه و نگاهی موظف به خدمت به مردم هستیم و حق نداریم مردم را ویژه و غیر ویژه یا خواص و عوام کنیم ودر این میان فقرا و محرومان بیش از دیگران به این خدمات ما نیاز دارند. 
وی تصریح کرد : با حرف نمی شود به مردم خدمت کرد باید در میدان عمل ببینند و در این صورت آن را درک و باور می کنند . 
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انقلابی بودن سخت نیست انقلابی ماندن سخت است نباید فریب پست و قدرت و مقام را خورد و برای خدمت به مردم با توان و مهارت وارد شد. 
وی گفت : باید به جای دعوا بر سر قدرت، در خدمت به مردم مسابقه بدهیم در حالی با عنوان غیر مسلمان و غیر اسلام به دیگران انگ می زنند تا آنان را به حاشیه برانند. 
وی در پاسخ به سئوال دیگری افزود : ما به اصلاحات اعتقاد داریم اما روش اصلاحات دعوا نیست چنانکه وقتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کردند او بدون هیچ عکس العملی فقط سکوت کرد اما در یک حرکت دیگر همه آنان را کیش و مات کرد. 
وی تصریح کرد : درآن سال ها تصویر او را از صدا و سیما حذف واز مجلس و منبر و خیلی جاها بیرون کردند اما همیشه تاثیر گذار بود .

** به نامزد دنیا دیده رای دهید
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ستاد مرکزی روحانی نیز گفت: در انتخابات باید به کسی رای داد که دنیادیده تر و مدیر بهتری است و دارای ذهن بازتری می باشد زیرا همه می دانند با تنگ نظری کشور به جایی نمی رسد.
وی خاطر نشان کرد: به حجت الاسلام روحانی رای می دهیم که مدیریتهای موفق مختلفی در نظام جمهوری اسلامی داشته است و در کنار آنها تجربه و تخصص بیشتری در دنیای سیاست و روابط بین الملل دارد و می توانیم آینده کشور خود را تضمین کنیم.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کس خدمتگزار ملت باشد اسلام، انقلاب و ولایت را حفظ می کند افزود: رضایت مردم است که ولایت را زنده نگه می دارد و اگر به مردم خدمت کنیم آنها نیز پشتیبان نظام و ولایت هستند.
پزشکیان اظهار کرد: در طول تاریخ هیچ دولتی با زدن، بستن، زندانی و محصور کردن افراد نتوانسته است به حیات خود ادامه دهد و نمی شود با ناراضی کردن مردم بگوییم از حکومت دفاع می کنیم.
وی، لزوم انصاف و عدالت را در انجام هر کاری مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: انتخابات میدان رقابت نامزدها است اما افرادی با نام دین و اعتقاد و یا اصولگرا خواندن خود پوسترهای تبلیغات انتخاباتی دیگر نامزدها را پاره می کنند و یا هنوز محاکمه نکرده اتهام قاچاقچی بودن به یک وزیر می زنند.
وی افزود: برخی نامزدها با وعده های خود قصد دارند سرمایه کشور را پخش کنند و چنانکه 800 میلیارد دلار در دولت قبل ناپدید شد و کسی هم پاسخی نداد قصد دارند بلای مشابهی بر سر سرمایه های کشور بیاورند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با یکصد میلیارد دلار از مبلغ ناپدید شده 400 هزار کیلومتر خط راه آهن احداث می شد.
پزشکیان گفت: ریاست جمهوری به کسی نیاز دارد که در عین مذاکره با دیگران بتواند مذاکرات را به نتیجه برساند و حق مردم کشور را از آنها بگیرد و گرنه صدها بار پوشه زیر بغل گرفتن و مذاکره کردن به غیر از صدور قطعنامه فایده ای برای کشور نداشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.