نتایج یک نظرسنجی از طرف موسسه پیو نشان می دهد که اختلاف نظر میان مردان و زنان آمریکایی در مورد وضعیت کشورشان در دوره ترامپ نسبت به همه رییس جمهور های پیشین به اوج خود رسیده و فقط 29 درصد از زنان آمریکایی به بهبود آینده کشورشان در این دوران امید دارند.

به گزارش جماران؛ موسسه پژوهشی پیو نوشته است که بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا شکاف میان عقاید زنان و مردان این کشور در مورد مسائل سیاسی و آینده کشورشان به اوج خود در تاریخ آمریکا رسیده و زنان آمریکایی دیدگاهی بشدت منفی نسبت به آینده این کشور پیدا کرده اند.
موسسه مذکور اضافه کرده است که در خصوص حمایت از ترامپ نیز چنین شکافی در میان زنان و مردان آمریکایی نسبت به سال اول بسیاری از رییس جمهوران اخیر آمریکا عمق بیشتری پیدا کرده است.
پیو یادآور شده است که مردان آمریکایی در این نظر سنجی خوش بینی بیشتری نسبت به توانایی ترامپ در بهبود وضعیت این کشور ابراز کرده اند و در مقابل 53 درصد از مردان خوشبین آمریکایی نسبت به آینده این کشور در دوران ترامپ فقط 29 در صد از زنان این کشور چنین خوش بینی ابراز کرده اند.
موسسه مذکور یادآور شده است که در نظر سنجی مشابهی که همین موسسه در ماه اکتبر سال 2015 انجام داده بود در مقابل 47 درصد از مردان آمریکایی، 43 درصد از زنان این کشور گفته بودند که بشدت به آینده کشورشان امیدوارند ودر حالی که این خوشبینی در فاصله کمتر از 2 سال 14 در صد کاهش پیدا کرده اما مردان آمریکایی هنوز به همان شدت و یا بیشتربه آینده کشورشان خوش بین هستند.
نتایج نظرسنجی اخیر این موسسه نشان می دهد که گرایش های حزبی در میان مردم آمریکا همچنان عامل مهمی در جهت گیری های آنها بحساب می آید و در حالی که 72 درصد از مردان جمهوریخواه و 44 در صد از زنان طرفدار این حزب نسبت به آینده کشورشان در دوران ترامپ ابراز خوش بینی کرده اند. درصد دمکرات های آمریکایی خوشبین به مراتب از جمهوریخواهان کمتر است و فقط نزدیک به 20 در صد از زنان و مردان دمکرات چنین نظری ابراز کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.