عربستان در ادامه سیاست‌های تبعیض آمیز خود در اعطای روادید حج برای افراد متقاضی از کشورهای مختلف، محدودیت‌هایی برای صدور روادید در کویت اعمال کرده که با اعتراض شدیدی همراه بوده است.

به گزارش جماران، سفارت عربستان در کویت امسال از صدور روادید برای هزاران اعراب بادیه نشین در کویت که به گروه 'بدون تابعیت' شهرت دارند برای سفر به حج خودداری کرده است و رایزنی‌های مستمر وزارت اوقاف کویت نیز در این زمینه بی‌ثمر بود.
مقامات ارشد وزارت اوقاف کویت اعلام کرده‌اند که رایزنی‌های مستمری با عربستان سعودی انجام می‌دهند، اما این مشکل هنوز حل نشده است.
گروه اعراب بادیه نشین در کویت سال گذشته نیز نتواستند برای حج به سرزمین وحی اعزام شوند و تلاش‌های آنها بی ثمر ماند.
سفارت عربستان در کویت مدعی شده است که سامانه الکترونیکی صدور روادید، گذرنامه‌های کویتی را از گذرنامه‌های اعراب بدون تابعیت، تشخیص نمی‌دهد و هر دو گذرنامه دارای کد مشترک است در حالیکه اتباع کویتی به ویزا نیاز ندارند و اعراب ملزم به اخذ روادید هستند.
به گفته یک منبع دیپلماتیک سعودی، طرف کویتی باید این مشکل را حل کند و ریاض همچنان تاکید می‌کند که اعراب بدون تابعیت باید روادید بگیرند.
دولت کویت که از بیش از 200 هزار تن از اعراب بدون تابعیت میزبانی می‌کند پیش از این از عربستان سعودی خواست برای صدور روادید حج تمتع و عمره مفرده برای این افراد تعلل نکند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.