دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه در سالگرد «روز نکبت» با بیان اینکه در برابر دشمن صهیونیستی سلاح بر زمین نمی گذاریم، تاکید کرد: ما موجودیت اسرائیل را در ذره ای از خاک فلسطین هم به رسمیت نخواهیم شناخت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از غزه، «رمضان شلح» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شصت و نهمین سالروز «روز نکبت» درباره به خطر افتادن زندگی اسرای اعتصاب کننده در زندان های رژیم صهیونستی هشدار داد و گفت که همه گزینه های ما برای مقاومت در برابر اسرائیل باز و روی میز است.
شلح ادامه داد: دشمن همچنان به زورگویی و قلدری خود ادامه می دهد؛ اگر این امر زندگی اسرای ما را به خطر می اندازد، ما دست بسته در مقابل دشمن سکوت نخواهیم کرد یا اسرا را طعمه مرگِ عناد و خصومت صهیونیست های نژاد پرست نمی کنیم. ما گزینه های نامحدودی برای مقاومت داریم و همین کافی است.
دبیر کل جنبش حماس در بخش دیگری از سخنانش نسبت به سیاست های اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص کاهش حقوق کارمندان غزه و عدم پرداخت بهای برق به اسرائیل انتقاد کرد و گفت: نوار غزه به یک بشکه بارود تبدیل شده است که در آستانه انفجار قرار دارد و اگر منفجر شد دیگر چیزی باقی نخواهد گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه جنبش جهاد رژیم عبری را به رسمیت نمی شناسد، افزود: ما در جنبش جهاد با همه قدرت، گزینه آزادی کامل فلسطین را دنبال خواهیم کرد، سلاح بر زمین نمی گذاریم و صهیونیست ها را در ذره ای از خاک فلسطین هم به رسمیت نمی شناسیم.
شلح که در حال حاضر مقیم سوریه است، ادامه داد: به رسمیت شناختن اسرائیل به معنای آن است که ما از بین رفتن فلسطین و صاحبان اصلی آن را به رسمیت شناخته ایم؛ در حالی که کسی نمی تواند فلسطین را نابود و حذف کند.
این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز یکشنبه اعلام کرد که این جنبش هرگز از مبانی اصولی خود عقب نشینی نخواهد کرد و به تلاشش برای آزادی خاک فلسطین ادامه خواهد داد.
در حالی که 29 روز از اعتصاب گروهی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی می گذارد، هنوز این رژیم به خواسته های اسرا توجهی نکرده است.
28 فروردین (17 آوریل) گذشته بیش از یکهزار و 500 اسیر فلسطینی از جمله رهبر آنها «مروان البرغوثی» عضو ارشد جنبش فتح و «احمد سعدات» دبیر کل جبهه مردمی فلسطین در اعتراض به اوضاع نامساعد زندان های صهیونیستی سدت به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.
بر اساس این گزارش، روز «نکبت» سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، به دست رژیم صهیونیستی است که در پانزدهم ماه می سال 1948 میلادی روی داد.
این روز یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.
15 می 2017 میلادی همچنین پنجاهمین سالگرد اشغال کرانه باختری رود اردن و غزه توسط رژیم صهیونیستی است.
مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن این روز که به خاطر سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان «روز نکبت» نامگذاری شده است، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.