پنج نفر از اعضای گروه پ.ک.ک در شهر سیلوپی واقع در استان شیرناک در جنوب شرقی ترکیه تسلیم نیروهای نظامی این کشور شدند.

به گزارش جماران؛ وبسایت ستاد مشترک ارتش ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این افراد در پی عملیات نیروهای امنیتی پس از ناکامی در فرار به سمت پناهگاههای خود در شمال عراق تسلیم شده اند و مقدار زیادی تجهیزات نیز از آنها کشف و ضبط شده است.
بنا به این گزارش، در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در چهار پناهگاه در مرکز استان شیرناک نیز یک قبضه اسلحه M-16، یک قبضه تفنگ، یک ژنراتور و مقادیر زیادی لوازم زندگی متعلق به این افراد کشف و ضبط شده است.
ستاد مشترک ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که در عملیاتی دیگر در منطقه 'شن یایلا' واقع در نزدیکی دیاربکر، موش و بینگول نیز یک قبضه اسلحه کمری، یک قبضه اسلحه شکاری، 285 عدد فشنگ کلاشینکف و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و اسباب زندگی متعلق به تروریست ها کشف شده است.
بر اساس همین گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه در حاشیه شهر شمدینلی واقع در استان حکاری نیز 6 قبضه سلاح ضد تانک LAW و پنج عدد بمب دست ساز کشف کردند.
ترکیه از زمستان سال گذشته عملیات وسیعی را در استانهای شرقی و جنوب شرقی این کشور به خصوص در مناطق کوهستانی علیه نیروهای گروه پ.ک.ک آغاز کرده است.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که دولت و وزارت کشور ترکیه دیگر اجازه نخواهد داد که دختران کُرد منطقه توسط عوامل پ.ک.ک اغفال شده و برای عملیات تروریستی و جنگ به مناطق کوهستانی منتقل شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.