مقام‌های سئول و آمریکا می‌گویند، کره‌شمالی در کوششی جدید یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

به گزارش جماران، خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی( یونهاپ)، بامداد امروز- یکشنبه- گزارش داد کره‌شمالی یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است. این آزمایش در سواحل منطقه «کوسانگ» در شمال‌غربی شبه‌جزیره کره صورت گرفته است.

ساعاتی پس از آن «ستاد فرماندهی اقیانوس آرام» ارتش آمریکا تائید کرد که کره‌شمالی، به پرتاب یک موشک از پرتاب‌گری در کوسانگ، اقدام کرده‌است.

سخنگوی ستاد ارتش آمریکا گفته است «تحقیقات در مورد نوع موشک ادامه دارد؛ پرتاب اخیر با الگوی پرتاب یک موشک قاره‌پیما همخوانی ندارد.»

خبرگزاری دولتی کره جنوبی می‌گوید موشک آزمایش‌شده ۷۰۰ کیلومتر پیموده است و به نظر می‌رسد آزمایش انجام‌شده «موفقیت‌آمیز» بود، هرچند هنوز نوع موشک مشخص نیست.

پیونگ‌یانگ که با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است، ماه گذشته هم دو آزمایش دیگر انجام داد که هر دو ناموفق بودند.

این کشور مدعی است به فناوری تولید موشک‌های قاره‌پیما دست یافته و می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

این آزمایش جدید موشکی در حالی صورت گرفته که «چو سون هوی» مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره‌شمالی در پکن، شنبه به خبرنگاران گفته بود کشورش آمادگی دارد «تحت شرایط مناسب» با آمریکا گفت‌و‌گو ‌کند.

سخنان این مقام وزارت خارجه کره‌شمالی می تواند واکنشی مثبت از سوی پیونگ‌یانگ به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا باشد که گفته بود آماده است با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.