حسن بیادی، نامزد انتخابات شورای شهر تهران گفت: لیست شورای اصولگرایان از طرف جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) ارائه شده است، خیلی از گروه‌های اصولگرا این لیست را قبول ندارند و بیش از ۱۵ گروه مشغول بستن لیست جداگانه هستند.

 

به گزارش جماران دبیر کل جمعیت آبادگران ایران اسلامی گفت: ما یک لیست تحت عنوان ائتلاف آبادگران ۹۶ را ارائه خواهیم داد که در حدود ۶۰ نفر فرم تقاضا را تکمیل کرده بودند و در حال حاضر هم ۲۱ نفر از بین آنها انتخاب شد.

بیادی در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی برای انتشار لیست هماهنگ شده و مناسب از جبهه اصولگراها انجام شده بود یا خیر اظهار کرد: افرادی از قبل قرارمدارهای خود را با جمنا گذاشته بودند. جمنایی که در واقع صرفا برای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل شده و متشکل بودند از یک سری گروه‌های تمامیت‌خواه که تصمیمات اخیر خودشان را از پیش تعیین کرده بودند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: جبهه جمنا در ریاست‌جمهوری امیدی نداشتند و در واقع احساس تشخیص کردند که باید با این شیوه در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کنند اما قرار نبود در شورای شهر از طرف آنها اقدامی شود اما این انتخاب را هم در پشت پرده به عهده جمنا گذاشته و اجازه ندادند گروه‌های دیگر وارد شوند. به شخصه از ابتدا جمنا را قبول نداشتم و همکاری با آنها را تحریم کردیم. از این که چه گروه‌هایی با جمنا اجماع کردند، اطلاعی ندارم و بهتر است، خودشان ذکر کنند. البته این گونه انشقاق‌ها برای مردم بهتر است به این دلیل که عده‌ای رای نخواهند آورد.

بیادی خاطرنشان کرد: چون در کشور ما احزاب جایگاه پارلمانی ندارند، باند شکل می‌گیرد. «باند جمنا و اصلاح‌طلبان» تشکیل می‌شود ما نیاز به احزاب مستقل و کارآمد داریم. ساختار غلط است. ساختار اجرایی کشور ما متناسب با شرایط اقلیمی فرهنگی و سیاسی ما نیست.

وی اضافه کرد: نوع انتخابات در هیچ جای دنیا به این شکلی که در کشور ما برگزار می‌شود، نیست. تا نوع انتخابات به صورت حزبی نباشد، این پراکندگی و باندبازی‌ها ادامه پیدا می‌کند. سود خیلی‌ها در همین بی‌حزب و تشکیلاتی است و اکثر کسانی که سود می‌برند در راس تصمیم‌گیری هستند. از این آشفتگی‌ها سود می‌برند و دوست ندارند ساختار و سیستم اجرایی کشور سامان پیدا کند.

بیادی در پایان تاکید کرد: لیست شورای اصولگرایان از طرف جمنا ارائه شده است.خیلی از گروه‌های اصولگرا این لیست را قبول ندارند و بیش از ۱۵ گروه مشغول بستن لیست جداگانه هستند که من ترجیح می‌دهم نام نبرم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 642989
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.