میرسلیم: مبنای کسانی که در کابینه من انتخاب خواهند شد شایسته سالاری بر مبنای دانش داشتن به مدیریت کشور
به گزارش  جماران، مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در برنامه شبکه خبر با اشاره به نحوه انتخاب اعضای کابینه خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را شرط گزینش نیروی های خود را شایسته سالاری اعلام کرد و گفت: مبنای کسانی که در کابینه من انتخاب خواهند شد شایسته سالاری بر مبنای دانش داشتن به مدیریت کشور بوده تجربه داشتن در زمینه امور اداری کشور و اخلاق حرفه ای لازمه آن پاک دستی و درستی است.
سید مصطفی میرسلیم افزود: افراد باید از پاک دستی و سابقه خوب برخوردار باشند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب بکنند.
وی گفت: برای احترام به آرا نمایندگان و ایجاد هماهنگی با آنها و با استفاده از اطلاعاتی که در سراسر کشور از طریق دفاتر حزب داشتیم افراد را به موقع به ملت معرفی می کنیم.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در کابینه شما چقدر از نیروی جوان استفاده می کنید و متوسط سن کابینه شما چقدر خواهد بود گفت: از نظر من احترام به تجربه و پیشکسوتی بسیار مهم است.
میرسلیم افزود: اعضای کابینه باید شبانه روز تمام وقت خود را وقف جبران مافات کنند ما معتقدیم که متوسط سنی کابینه ما بیشتر از 50 سال نباشد تا توانایی رسیدگی به مسائل را داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در بین اعضای خانواده نزدیکان و اطرافیان شما ممکن است در کابینه شما حضور داشته باشند شما در این مواقع احتیاط می کنید یا باز عمل می کنید گفت: شرط من در تعیین وزرا و معاونین وزرا شایستگی است یعنی هم دانش وجود داشته باشد هم تجربه هم برخورداری از اخلاق حرفه ای. 
این نامزد انتخاباتی افزود: اخلاق حرفه ای است طبیعتا برای مشورت ما دریغ نخواهیم کرد از مشورت افراد مورد اعتماد استفاده کنیم در هر رده ای که هستند اما این فرق می کند با پذیرش مسئولیت و ما باید نسبت به موضوع شایسته سالاری تعصب بورزیم نه اینکه صرفا خویشاوندی، آشنایی یا همگروهی و یا هم حزبی را در نظر بگیریم.
میرسلیم گفت: ما برای انتخاب وزرا هیچگونه محدودیتی نداریم جز اعتقاد به این نظام مقدس، پایبندی به قانون اساسی و پرچم داری رهبر معظم انقلاب.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی راجب تعامل با قوا و استفاده از ظرفیت ملی مدیریتی برای پیشرفت کشور و اینکه برخی از روسای جمهور با نگاه بخشی در این زمینه موفق عمل نکردند گفت: ظرفیت هایی که در کشور وجود دارند متناسب با استانها و قابلیت هایی که در هر استان و مزایای خدادادی وجود دارد از همه اینها باید استفاده بشود و باید در این زمینه مشوق همه این زمینه را فراهم بکنیم.
وی افزود: در این زمینه اگر جایی نیاز به هماهنگی باشد بین قوا این هماهنگی را بطور کامل سعی می کنم که انجام دهم به نظر می رسد که مشکلی در این زمینه پدیدار نشود و باید در این زمینه از بین خلاقیت هایی که در بین ایرانیان وجود دارد استفاده شود.
میرسلیم در پاسخ به این سوال که اگر میان شما با دو قوه اختلاف ایجاد بشود چطور برخورد خواهید کرد اختلاف را به جامعه و مردم نمی کشانیم گفت: به نظر من ریشه اینگونه اختلافات به هیجان انداختن نفسانیات است اگر ما بر این مسئله غلبه بکنیم موارد اندکی پیش خواهد آمد نیاز پیدا خواهد کرد به یک هماهنگی ویژه و آن هم در جلسه سران قوا قابل رفع خواهد بود اگر خدای نکرده باقی بماند مشکل و نتوانیم با همفکری آن را حل کنیم و خود را نجات دادن از علائم نفسانی کلام رهبری فصل الخطاب خواهد بود.
 
* از کشورهای خط مقدم مقاومت حمایت می کنیم
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از کشورهای خط مقدم مقاومت حمایت می کنیم.
سید مصطفی میرسلیم افزود: تا توطئه های آمریکا و هم پیمانان آن ادامه دارد، خط مقاومت را محکم نگه می داریم و با کشورهای در این خط همکاری می کنیم.
وی گفت: مقاومت؛ تلاش ملت ها در مقابله با استکبار و تجاوزها به تمدن، فرهنگ، اعتقاد و سرزمین آنهاست.
میرسلیم افزود: تعامل خود را با کشورهایی که در عمل رفتار ظالمانه نداشته اند برقرار می کنیم اما جمهوری اسلامی ایران نمی تواند سر سازش با ظلم داشته باشد.
وی گفت: با کشورهایی که مبنای وجودیشان ظلم، طرد افراد بومی و غصب سرزمین است مانند رژیم صهیونیستی نمی توانیم کوچکترین همکاری و ارتباطی داشته باشیم.
این نامزد انتخاباتی افزود: باید جهان اسلام را در دنیا به جایگاه خود برسانیم.
میرسلیم با بیان اینکه آمریکا هر نوع تحریم و تهدیدی را بر ضد ملت ایران انجام داده است گفت: باید آمریکا را رسوا و اقدامات غیرانسانی آن را برملا کرد.
وی افزود: دولت آمریکا در عمل بر ضد کشور ما کامل خصمانه عمل می کند و تلاش می کنیم با کشورهای دوست، آمریکایی ها را رسوا کنیم.
میرسلیم تعبیر شیطان بزرگ برای آمریکا را وصف بسیار خوب حضرت امام راحل از این دولت خواند و گفت: تا زمانی که شیطنت ها و دشمنی های آمریکا ادامه یابد، این شعار در قلب های ماست و آن را فریاد می زنیم.
وی افزود: دولت آمریکا باید آدم شود تا مردم و انقلاب اسلامی ایران را بشناسد.
این نامزد انتخاباتی اقتدار ملت ایران را معنوی دانست و گفت: باید از نظر مادی نیز تجهیزاتی داشته باشیم که آمریکا و هم پیمانانش را از مواجهه با ما بترسانیم.
میرسلیم افزود: آمریکایی ها و همپیمانانش باید بدانند غیرت ایرانی به آنها اجازه هیچ گونه تجاوزی نمی دهد.
وی درباره برجام نیز گفت: برجام نرمش قهرمانانه دولت بود و جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی کردن آن به همه تعهدات خود بیشتر و زودتر از نیاز عمل کرد اما 1+5 از پس تعهدات خود برنیامده است.
میرسلیم افزود: آمریکایی ها بر خلاف برجام عمل کرده اند و اروپایی ها از اجرای آن ترسیده اند.
وی گفت: باید در همه مراجع بین المللی برای ایفای حق خود تلاش کنیم.
این نامزد انتخاباتی افزود: البته نباید برای اجرای برنامه ها معطل برجام بمانیم و ما در دولت خود بدون توجه به برجام، فعالیتهایمان را انجام می دهیم.
میرسلیم گفت: من انقلابی بوده ام اما نه انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلکه برای سربلندی انقلاب اسلامی به اندازه خودم تلاش کردم.
وی افزود: امروز به ارزش های انقلاب اسلامی اعتقاد دارم و می دانم توجه و اجرای این ارزش ها، نجات بخش کشور است.
میرسلیم با بیان اینکه ما مسئولان باید الگوی شایسته از خود به مردم ارائه دهیم گفت: اگر مشکلی در وزرا و رؤسای قوا ایجاد شود به مردم نیز سرایت می کند و همه گرفتار می شوند.
وی افزود: برای رفع محرومیت و حل مشکلات باید در عمل الگوی شایسته ای را به مردم ارائه دهیم و بر این اساس می توانیم بسیار سریع مسائل پیچیده کشور را حل کنیم.
این نامزد انتخاباتی گفت: هر مسئولی باید ابتدا اعتقاد داشته و پذیرفته باشد راهی که می رود درست است و پس از آن توانایی های خود و همکارانش را در چارچوب قانون اساسی و رعایت معیارهای آن بکار گیرد.
میرسلیم افزود: کار کردن با منتقدان اهمیت دارد و بدون انتقاد مشفقانه و سازنده کسی نمی تواند بگوید درست حرکت می کند.
وی گفت: داشتن گوش شنوا برای انتقادهای سازنده و مشفقانه، ارزش است.
میرسلیم افزود: مسئولان باید درباره روش های ایفای وظیفه شان منتظر انتقاد باشند.
وی گفت: اقلیت سیاسی که در انتخابات رأی نیاورده است جایگاه ارزشمندی دارد و نمی توان با سرکوب کردن این اقلیت موفقیت بدست آورد.
این نامزد انتخاباتی شرط موفقیت مردم سالاری دینی را انتقادپذیری دانست و  افزود: زمانی که مسئولان وارد صحنه خودکامگی شوند، حاشیه سازی در کشور ایجاد می شود و حاشیه ها ممکن است به دلیل خودخواهی و بی توجهی به قانون باشد.
میرسلیم گفت: قسم ریاست جمهوری مکتوبی تشریفاتی نیست بلکه باید آن را اجرا کرد و به آن پایبند بود.
وی افزود: ما مکلف هستیم بر اساس قانون دارایی های خود را اعلام کنیم و بنده ممکن است زودتر از آن نیز که رئیس جمهور شوم اعلام کنم به عنوان کارمند دولت چقدر حقوق می گیرم.
میرسلیم گفت: کسی که وارد عرصه خدمت در دولت می شود نباید در این جایگاه برای خود کیسه بدوزد بلکه در این چهار سال باید رئیس جمهور و وزرا از خود نیز برای کشور مایه بگذارند.
وی افزود: زمانی که پیش نویس اقتصاد مقاومتی را تهیه می کردیم به درون گرایی و نیروی انسانی کشور توجه ویژه ای داشتیم.
این نامزد انتخاباتی گفت: با ظرفیت داخلی و نیروی انسانی شایسته می توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی برسیم.
میرسلیم افزود: البته کشور ما منزوی نبوده است و در برخی مواردی که مقرون به صرفه نیست با کشورهای دیگر نیز ارتباط داریم اما ابتدا به مردم و ظرفیت کشور و باور ملت توجه می کنیم.
وی گفت: اگر در جایی احساس کنیم با استفاده از تجربیات و علوم دیگر کشورها می توانیم سریعتر به هدف خود برسیم از آن استفاده می کنیم اما این موضوع به معنای وابستگی نیست و از موضع برابر خواهد بود و اقتدار ما در هر حال باید حفظ شود.
میرسلیم افزود: اگر درها به روی ما بسته شد نگران نیستیم زیرا ملت ایران توانسته اند از پس مشکلات برآیند که نمونه آن جنگ تحمیلی است.
وی گفت: با کشورهای دوست تعامل خواهیم داشت و از پیشرفت های آنها استفاده می کنیم و پیشرفت های خود را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 641189
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.