شبکه خبری ان بی سی نیوز گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دیدار با دونالد ترامپ در کاخ سفید در مورد مشکلاتی که استخدام مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی ترامپ برای او بوجود خواهد آورد به وی هشدار داده بود.

به گزارش جماران، شبکه خبر ا بی سی نیوز روز دوشنبه به نقل از دو تن از مقام های ارشد دولت اوباما فاش کرد که رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دیداری که روز دهم نوامبر سال گذشته در کاخ سفید با ترامپ داشت به صراحت در مورد مشکلاتی که استخدام مایک فلین برای او ببار خواهد آورد، هشدار داه بود.
در پی انتشار این خبر از سوی ا بی سی، ترامپ در یک پیام توئیتری گناه استخدام فلین را به گردن اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور انداخت و تلویحی گفت که او با در نظر گرفتن این که اوباما پیشتر به فلین بالاترین مجوز امنیتی برای دسترسی به اسناد محرمانه را اعطا کرده بود تصمیم به استخدامش در دولت خودگرفته است.
بر اساس این گزارش،«جیمز کلپر» مدیر اطلاعات و امنیت ملی آمریکا در سال 2014 به دلائل امنیتی فلین را از سمت مدیریت اطلاعات دفاعی آمریکا برکنار کرده بود.
کلپر همچنین قرار است امروز در کمیته اطلاعات سنای آمریکا حاضر شده و در کنار سلی ییتز جانشین موقت وزارت دادگستری آمریکا که بدلیل سر پیچی از اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ از کار برکنار شده بود در خصوص موضوع روابط فلین با مقام های روسی شهادت دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.