• کدخبر: 641084
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

احزاب به عنوان یکی از ساز و کارهایی است که می تواند دموکراسی را در کشور تقویت کند

اسحاق جهانگیری با اشاره به ساز وکار های در نظر گرفته شده در دموکراسی های نوین از احزاب به عنوان یکی از ساز و کارهایی یاد کرد که می توان دموکراسی را در کشور تقویت کند گفت: احزاب دارای سلایق مشخصی هستند و برای موضوعات متفاوت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اداره کشور فکر و نظر دارند.
به گزارش جماران، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربه موفق کشورهایی که دموکراسی داشتند این بوده که احزاب قدرت اول هستند و نظام های پارلمانی این احزاب هستند که ساز و کارهای آن را تعیین می کنند و مشخص می شود که اکثریت پارلمان چه حزبی است.
جهانگیری تاکید کرد: اصل وجود سلایق سیاسی یک واقعیت است که وجود دارد ما باید سلایق مختلف سیاسی را به رسمیت بشناسیم و عدم به رسمیت شناختن آنها باعث  می شود که به مخفی کاری پیدا کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در منطقه ای که قرار داریم که در آن خیلی انتخابات مطرح نیست ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است که انتخابات در آن معنی دارد ممکن است بگوییم انتخابات ما تا انتخابات مطلوب فاصله دارد و ما باید قدم های بزرگی در این زمینه  برداریم.
وی گفت: اگر ما سلایق و احزاب را به رسمیت نشناسیم ممکن است افرادی با شعارهایی در انتخابات حضور پیدا کنند و سرنوشت کشور و مردم را به سوی دیگری رغم بزنند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گروه های سیاسی باید از رقابت به رفاقت حرکت کنند منافع ملی باید خط قرمز آنها باشد و اینکه ایران و مردم را در جایگاه بالا قرار دهند.
جهانگیری افزود: در زمینه احزاب باید ساز و کار خوبی تعریف شود که وقتی سرکار آمدند دیگران را حذف نکنند.
وی به نقش جوانان در گروه های سیاسی  اشاره کرد و گفت: جوانان  را نباید به کارهای حاشیه ای مشغول کنیم که ثمره ای برای آنها نداشته باشد و امکان حضور آنها را در گروه های سیاسی برای بالا بردن بلوغ فکری شان به کار گیریم.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در خصوص رفع چالش ها و آسیب های نسل جوان مثل اعتیاد چیست گفت: ابتدا باید به دنبال این باشیم که چرا جوان به دنبال اعتیاد می رود احتمالا محدودیت هایی در مقابل جوانان زیاد است او به دنبال کار می رود ولی کار پیدا نمی کند دنبال شادی است با محدودیت هایی روبرو است دنبال کنسرت و فیلم می رود کشور محدودیت برای او ایجاد می کند ما نباید محدودیت برای جوانان ایجاد کنیم.
وی گفت: جوان باید آزاد باشد نباید فرصت جوانی را از او گرفت البته او این را هم باید بداند در چارچوب ارزشهای کشور هم سازی داشته باشد.
جهانگیری گفت: دولت یازدهم بصورت علمی به مسائل جوانان پرداخت البته عده ای فکر می کنند که با آسیب های اجتماعی می شود برخورد انتظامی و قضائی کرد و اینگونه صورت مسئله را پاک کرد عده ای نیز معتقدند که در مواجه با آسیب های اجتماعی باید علمی با آن برخورد کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گزارش خوبی در دولت یازدهم درباره آسیب های اجتماعی جوانان تهیه و به رهبری داده شد و جلسه ای نیز با حضور سران سه قوه با حضور ایشان برگزار و تصمیم گیری شد.
وی گفت: در وزارت کشور نخستین سازمان را به همین منظور تشکیل دادیم و شورای اجتماعی را فعال کردیم و مصوب شد این شورا به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود و موضوعات اجتماعی و آسیب های اجتماعی در دستور کار این شورا قرار گرفت.
جهانگیری با اشاره به کاهش آمار اعتیاد نسبت به قبل گفت: مراکز متعدد بازپروری معتادان در سراسر کشور شکل گرفته است و نگاه به مقوله اعتیاد به عنوان یک بیماری دیده شده است و باید به آن توجه شود.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی راجب برنامه های شما در خصوص مسکن ارزان قیمت چیست گفت: اتفاقاتی که در دولت قبل در خصوص مسکن رخ داد قیمت مسکن را افزایش داد.
وی به تصمیمات دولت یازدهم در خصوص مسکن اشاره کرد و گفت: چند تصمیم در مورد مسکن جوانان یا همان مسکن اولی ها گرفته شد نخست اینکه صندوق سپرده ای در بانک ها در نظر گرفته شد که زوجین با قرار دادن سپرده به اعزای هر نفر تا دو برابر میزان وام دریافت کنند در تهران هر زوج 80 میلیون در دیگر شهرها 60 میلیون در شهرهای کوچک 40 میلیون به ازای هر فرد پرداخت می شد.
جهانگیری افزود: در تهران فردی با 200 میلیون تومان به راحتی می تواند صاحب یک آپارتمان شود نرخ سود تک رقمی 8 درصد و دو و نیم درصد با بازپرداخت 25 ساله از جمله تسهیلات به نیازمندان به مسکن بود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به بقیه بانک های کشور ابلاغ شد تا 200 میلیون تومان وام تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.
وی گفت: تاکنون 160 هزار نفر در بانک مسکن نام نویسی کردند.
جهانگیری همچنین خاطرنشان کرد: مسکن روستایی نیز شیوه دیگری برای خانه دار کردن روستایان که دولت آنرا دنبال کرد و سالی 200 هزار تا در این زمینه با دادن وام صاحب خانه می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 641084
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.