رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: استفاده از منابع پر قدرت در بانک مرکزی ‌تجربه ای است که در گذشته و در دولت قبل انجام شده است و در آینده نیز می تواند انجام شود، ‌اما فکر می کنم که در دولت قبل به اندازه کافی در این زمینه درس گرفته‌ایم.

به گزارش جماران، ولی‌الله سیف درباره ادعای تعدادی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نسبت به افزایش میزان پرداخت یارانه نقدی و آثار آن بر منابع بانک مرکزی و اقتصاد کشور، اظهار کرد: درآمدهای دولت براساس قانون بودجه کشور کاملا مشخص است. در همین راستا زمانی که فردی بدون توجه به این درآمدها وعده ای می دهد یا این طرح نمی تواند اجرا شود یا چنانچه بر اجرای آن اصرار شود یکسری تخریب‌هایی در اقتصاد ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع بانک مرکزی تجربه خوبی نیست، خاطر نشان کرد: استفاده از منابع پر قدرت در بانک مرکزی که به معنای چاپ اسکناس است، ‌ تجربه ای است که در گذشته و در دولت قبل انجام می‌شده است و در آینده نیز می تواند انجام شود، ‌اما من فکر می کنم که در دولت قبل به اندازه کافی در این زمینه درس گرفته‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: به هیچ ترتیبی امکان پذیر نیست که بخواهیم بدون منابع مناسب در بودجه هزینه ای انجام دهیم، ‌ مگر آنکه در جیب همه مردم دست کنیم و همه آحاد جامعه فشار و شوک آن را تحمل کنند.

سیف گفت: به نظرم در طرح چنین مسائلی باید دقت بیشتری کرد و بر قانون اساسی تکیه شود. نباید وعده‌هایی مطرح شود که امکان عملیاتی شدن آن در شرایط مناسب وجود ندارد و برای اجرای آن لطمه ای به سایر بخش های اقتصادی وارد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.