پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: وعده پرداخت یارانه تحقیر آشکار شخصیت مردم و خرید آشکار آرای مردم است و حتما حافظه کوتاه مدت و بلندمدت مردم یاری می‌کند و یکبار برای همیشه دچار فراموشی نمی شوند.

 

به گزارش جماران علی نجفی خوشرودی در مراسم افتتاحیه ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: به‌زودی در مسیر انتخابی مهم و تاریخی قرار داریم و شما مردم تعیین می کنید که کشور در 4 سال آینده بر چه مداری حرکت کند، آیا استمرار مسیر عقلانیت، خردورزی و تدبیر در تمشیت امور و مدیریت کشور یا پرداختن به هیجانات و فعالیت های کاذب و نامربوط باشد.

وی افزود: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران، امری تزیینی نیست بلکه پدیده ای واقعی و جدی در تعیین سرنوشت ملت و آینده مملکت است و از این منظر آن چیزی که شما این روزها در بسیاری از تریبون ها یا مناظره های تلویزیونی مشاهده می کنید بسیار حائز اهمیت است تا انتخابی شایسته داشته باشید.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی ایران، این مسئولان و زمامداران هستند که باید خود را هزینه مردم کنند نه اینکه مردم و کشور را هزینه ادعاهای واهی و نامربوط و غیرمبتنی بر اسناد و قوانین بالادستی کشور کنند و این انتخاب تاریخی را شما مردم انجام می دهید که کشور را به دست جریان و روشی بسپارید که بر اساس ادعاهای غیر مستدل و غیر منطقی کشور را استوار می کند یا بر مبانی خردورزی و عقلانیت و اصول مسلم و شناخته شده اقتصادی کشور را اداره می کند.

نجفی گفت: مبانی اقتدار جمهوری اسلامی ایران، مردم و آرمان های بلند این نظام است که این مبانی در مناسبات بین المللی به وسیله دیپلماسی نقد و حاصل می شود بنابراین اهمیت و نقش دیپلماسی عزت مدار جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین المللی یکی از سرفصل های مهم فعالیت دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته بود.

وی عنوان کرد: حفظ استقلال و آزادی، تمامیت ارضی کشور، مقابله با دخالت بیگانگان و استقرار حاکمیت ملی، اهتمام به بهره گیری از سیاست خارجی در تمشیت امور داخلی، تلاش برای تامین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و تامین رفاه و آسایش مردم از اهداف و آرمان های بلند سیاست خارجی همه نظام های سیاسی و دولت ها و کشورهاست.

نجفی ادامه داد: ایران به صورت بالقوه یکی از 15 کشور قدرتمند دنیا به دلیل وسعت سرزمینی، جمعیت، منابع طبیعی، موقعیت ژئوپلیتیک، تاریخ و هویت گران سنگ ملی و تمدنی، فرهنگ غنی و ادبیات پویای ایران به شمار می رود.

نماینده مردم بابل در مجلس اظهار کرد: ایران به جهت موقعیت حساس جغرافیایی در یکی از حساس ترین و پرجاذبه ترین نقاط جغرافیایی دنیا واقع شده بر این اساس کارکرد مناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم بر منافع و امنیت ملی کشور تاثیرگذار است و به این جهت وفق اصول کلام "نه شرقی و نه غربی" و 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت، اهداف و آرمان های بلند سیاست خارجی باید به وسیله دیپلماسی مبتکرانه و مقتدرانه حاصل و تامین شود.

نجفی گفت: بر اساس اسناد بالادستی کشور رویکرد دولت تدبیر و امید، تعامل سازنده با دنیا تعریف شده و این تعامل سازنده و اعتدال بر 4 سرفصل شامل نه سازش، نه تسلیم، نه انفعال و نه تقابل استوار است و این وجه ممیز سیاست خارجی سازنده و تعامل گرا با سیاست خارجی تهاجمی است که مطالبه مردم در سال 92 بود و پیام روشنی را به همه جهان صادر کرد.

وی افزود: در سند چشم انداز کشور، دستیابی به جایگاه برتر در منطقه تعریف شده و همچنین ایران کشوری که در دنیا و جهان اسلام الهام بخش است و با تکیه بر آموزه های دینی، فرهنگی و پیشینه غنی تمدنی کشور بر اساس این چارچوب یعنی دو مفروض اولیه دولت تدبیر و امید سعی کرد دایره دوستی ها را در دنیا گسترش دهد و در راستای کاهش تنش و تهدیدات بین المللی علیه منافع و امنیت ملی کشور تلاش کرد منزلت ایران و ایرانیان را در دنیا ارتقا دهد، انزوای فزاینده بین المللی علیه ایران را کاهش دهد و با آن مقابله کند و فرصت سازی و تهدیدزدایی و اعتمادسازی کند که این موارد چارچوب اصلی سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بوده است.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید سعی کرد عقلانیت و گفت‌وگو را به عنوان راهبرد برد-برد در دنیا مستقر و در معادلات و روابط سایر کشورها در سطح منطقه و بین المللی حاکم کند که از این منظر برجام تولید شد و برجام یک توافق بین‌المللی چندجانبه است که با حمایت مقام معظم رهبری، کمک دکتر روحانی ریاست جمهور و تلاش مجدانه تیم هسته ای مذاکره کننده ایران رقم خورد.

نجفی یادآور شد: شرایط پیش از برجام چه بود؟ پروژه امنیتی سازی ایران به صورت جدی از سوی دشمنان ایران در سطح افکار عمومی دنیا و در سطح دولت ها به عنوان یک دستور کار جدی دنبال می شد، ایران هراسی در محافل تبلیغاتی بین المللی و در تمامی کرسی های آکادمیک و علمی و همه محافل سیاسی به صورت جدی در دستور کار قرار داشت، تحریم ها در حوزه نفت، گاز، بیمه و حمل و نقل مانند زنجیری بر دست و پای کشور ایران را گرفتار کرده بود.

وی افزود: دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید با بهره گیری از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت بکارگیری سلاح های هسته ای و در پرتو هدایت های ایشان و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران با پروژه ایران هراسی مقابله کند، پروژه امنیتی سازی ایران را از سر این ملت و مملکت دور کند و همه تحریم های مرتبط با فعالیت های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را از طریق همان مکانیزم هایی که علیه ایران وضع شده بود و با استفاده از سازوکارهای بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد، لغو کند.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: در تاریخ معاصر ایران این اولین و تنها پرونده ای بود که کشوری تحت فصل 7 منشور سازمان ملل متحد قرار بگیرد یعنی ایران به عنوان کشوری علیه صلح و امنیت بین المللی شناخته شد اگر چه معتقدیم به ناحق و ناجوانمردی این برچسب را به ایران زدند اما دولت تدبیر و امید و تیم هسته ای مذاکره کننده ایران توانست به عنوان تنها مورد در دنیای معاصر، ایران را از ذیل فصل 7 منشور ملل متحد بیرون آورد و این تهدید را از روش مذاکره و ساز و کارهای بین المللی انجام داد تا جنگ، خونریزی، نزاع و مناقشه را از کشور و مردم ایران دور کند و این همت بلند مردم بود که جریان تدبیر و امید را بر مسند دولت جمهوری اسلامی ایران نشاند بنابراین نقش و تصمیم مردم یکبار دیگر در تکمیل آن چیزی که در سال 92 شروع شد و سپس در اسفند 94 در قالب انتخابات مجلس ادامه پیدا کرد باید در 29 اردیبهشت 96 تکمیل شود و با همت مردم ایران، اردیبهشت 96 را به خرداد 76 پیوند می زنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: امروز سیاست خارجی بر خلاف همه جو سازی ها و نامهربانی هایی علیه یکی از درخشان ترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در بخش سیاست خارجی مطرح و تخریب می شود در حالی که سیاست خارجی به کمک معیشت مردم ایران آماده است و منجر به فضایی شد که در آن سرمایه گذاری خارجی به راحتی ایران را هدف می گیرد و امروز فروش نفت و جایگاه برجسته ایران در بازار بین المللی انرژی به موقعیت شایسته خود نزدیک شد.

وی افزود: من به عنوان یک دیپلمات خیلی خوب می دانم که ایران پیش از برجام چه وضعیتی داشت و امروز چه وضعیتی دارد. در حالی که در دولت گذشته تولید نفت ایران به کمتر از 500 هزار بشکه رسیده بود اما امروز در پرتو عقلانیت و خردورزی دولت تدبیر و امید جایگاه شایسته ایران در مناسبات بین المللی انرژی را احیا کرد و فناوری ها راحت تر به خدمت توسعه و اقتصاد کشور درمی آید و جذب می شود و سیاست خارجی به کمک اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی اقتصاد کشور در راستای افزایش اشتغال و رونق تولید درآمده است.

نماینده مردم بابل در مجلس عنوان کرد: افزایش 40 درصدی صادرات، کاهش 25 درصدی واردات، کاهش نرخ تورم از 46 درصد به 8 درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 8 درصد، نوسازی ناوگان حمل و نقل و هوایی، تثبیت نرخ ارز و تقویت پول ملی، احیای صنعت توریسم و گردشگری از آثار به نتیجه رسیدن برجام است که البته ما متکی به توانمندی های داخلی ایران هستیم اما با دنیا قهر نیستیم و قهر نمی خواهیم و قهر نمی کنیم.

نجفی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ها و ادعاهایی که مطرح می کنند و شعارهایی که می دهند باید مبتنی بر ظرفیت ها و مختصات اقتصادی کشور و قانون برنامه 5 ساله توسعه کشور و همچنین قوانین بودجه سالانه کشور باشد و باید تبعات اقتصادی و اجتماعی برای کشور ایجاد نکند که البته نمونه این موضوع را در کشور ونزوئلا شاهد هستیم کشوری با نفت فراوان و با الگوی اقتصادی مشابه ایران در دولت گذشته است.

وی ادامه داد: افزایش پرداخت یارانه که برخی نامزدهای انتخابات به آن اشاره می کنند را تصور کنید اگر به همه جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری کشور چین یارانه پرداخت می شد این کشور قدرتمند دنیا با اقتصاد بزرگی که در دنیا دارد به چه سرنوشتی دچار می شد؟ باید دولت ها سازوکار فکر کردن، خلاقیت و نوآوری و زمینه کارآفرینی را برای مردم فراهم کنند و در آن صورت دولت ها مقبولیت و امنیت دارند و به صورت متقابل امنیت و آسایش و آرامش را برای شهروندان فراهم می کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: وعده پرداخت یارانه تحقیر آشکار شخصیت مردم و خرید آشکار آرای مردم است و حتما حافظه کوتاه مدت و بلندمدت مردم یاری می کند و یکبار برای همیشه دچار فراموشی نمی شوند.

نجفی اظهار کرد: من به عنوان سفیر ایران در دولت گذشته و در دولت تدبیر و امید بودم اما متاسفانه به عنوان سفیر یک کشور مقتدر و دارای فرهنگ و تاریخ غنی و کهن باعث شرمساری برای ما بود که سفیر کشورهای دیگر با احساس ترس به سفرای ایران نزدیک می شدند و احساس می کردند چند دقیقه گفت و گو در یک مراسم دیپلماتیک برای آن ها هزینه و تاوان دارد اما پس از برجام، سفرای کشورهای قدرتمند برای یک دقیقه ملاقات با سفیر ایران صف می کشیدند و این عزت را مردم ایران با انتخاب شایسته خود در خرداد 92 رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: یکبار دیگر ندای اصلاحات و اعتدال را با صدای رسا و روشن به گوش جهانیان می رسانیم و یکبار دیگر به همه دنیا تفهیم می کنیم که ایران علیرغم همه اختلافات و مشکلات و کمبودها و کاستی ها در داخل کشور در فریاد زدن صدای اصلاحات و عقلانیت و تدبیر، یکصدا و یکنوا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.