رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم آنگاه سلب و کم می شود که احساس کنند مسوولان وعده می دهند و در مقام عمل مردم آن را نمی بیینند افزود: مردم ایران به زودی ثمره توانایی دولت تدبیر و امید را در حوزه های مختلف خواهند دید.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین افتتاح خط آهن همدان - تهران افزود: تابستان امسال 837 کیلومتر ریل جدید را به مردم تحویل می دهیم و علاوه بر این، امسال 950 کیلومتر ریل انجام می شود. 
وی با بیان اینکه امسال یک هزار و 700 کیلومتر ریل جدید تحویل می دهیم افزود: از روز اول دولت تدییر و امید، به دولت، استانداران و وزرا و در سفرهای استانی که داشتم از استانداران و معاونان وزرا دعوت کردم و گفتم برای استان چیزی بگویید و کاری بگویید، که شدنی است. 
وی ادامه داد: به آنها اعلام کردم، کاری را بخواهند که تا پایان دولت تمام شود وگر نه چیزهایی را بگویید و بخواهید که مدت زمان اجرا و اتمام آن مشخص باشد و چیزی بگویید که شدنی است مشخص شود کار چند ساله است و چگونه به بهره برداری می رسد. 
وی با بیان اینکه وعده های خسته کننده و زیاد داده شده اما عمل بسیار بسیار کمتر بوده است افزود: این موجب خستگی مردم است، وقتی اعتماد مردم سلب و کم می شود که مردم احساس می کنند مسولان وعده می دهند و در مقام عمل آن را نمی بیینند. 
وی ادامه داد: در هر استانی که قولی دادیم گفتیم این قولها ظرف چه مدت به آن عمل می کنیم. 
حجت الاسلام روحانی افزود: در سال 94 بر خلاف آنچه همه فکر می کردند دچار مشکل شدیم و درآمد نفت شد یک چهارم از 124 دلار رسیدم به 25 دلار، فشار خیلی سختی بود که در سال 94 بر ما آمد و این موجب شد برخی از وعده هایی که داده بودیم کند شود و حدالامکان تلاش شد تا سال 95 این جبران شود و امروز یکی از وعده هایی که داده شد به منصه ظهو رسید و از افتخارات دولت تا پایان دولت هر ما یک افتتاح راه آهن داریم و تعدادی نیز به بعد از انتخابات می رسد .
وی اضافه کرد: امروز افتتاح راه آهن را در همدان داریم و در خرداد ماه در کرمانشاه انشاالله شاهد افتتاح راه آهن خواهیم بود.
وی ادامه داد: در تیرماه راه آهن در ارومیه، در مرداد ماه شاهد افتتاح راه آهن در رشت و در شهریور ماه در تبریز خواهیم بود.
رئیس جمهوری گفت: پنج راه آهن در پنج مرکز استان و در هر ماه تا پایان دولت یازدهم یک راه اهن افتتاح می شود .
 حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه مساله ریل بسیار مهم است و راه آهن برای اقتصاد کشور و سلامت مردم و محیط زیست، ترانزیت و ارتباط با دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: از آعاز فعالیت دولت یازدهم هر هفته در دیدار با رهبر معظم انقلاب در مورد مسایل کشور نشست های برگزار می شد که یکی از مباحثی که مورد تاکید رهبری بود و در باره آن بحث می شد، موضوع ریل بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که بار کشور و مسافر باید روی ریل قرار گیرد و از اول فعالیت دولت روی ریل سرمایه گذاری انجام شد.
وی گفت: در بودجه سال 96 و درآمد نیز در مجلس اعلام کردم که هر مقدار بیشتر روی آب فاضلاب محیط زیست و ریل باید سرمایه گذاری انجام شود و این موضوع ها به عنوان اولویت دولت یازدهم و برنامه پنج سال بود که طراحی و پیش بینی شده است و این کار بزرگ شاهد آن بودیم .
وی ادامه داد: راه آهن نباید 20 کیلومتر و یا 15 کیلومتری شهرها رها شود، سخت است باید زمین خریداری و تملک شود و این موضوع خرج دارد، راه آهن 100 کیلومتری به قیمت هزار میلیارد تومان از تهران به اینجا می رسد و 14 کیلومتر آن در شهر همدان 300 میلیارد تومان می شود.
 رئیس جمهوری افزود: وسط بیابان همه جا این کار را کردند این بر چه مبنای طراحی شده است، مردم پس از پیاده شدن از قطار وسط بیابان با زن و بچه باید دوباره سوار اتوبوس شوند. 
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در دولت تصمیم گیری شد و زیر راه بر آن تاکید و اصرار داشت ایستگاه راه آهن است.
حجت الاسلام روحانی افزود: در همه دنیا چه شرق و چه غرب در آسیا اروپا و یا آمریکا ایستگاه راه آهن یک نماد است و ساختمان آن باید مناسب و وسط شهر ساخته شود.
وی خاطرنشان کرد: این یعنی چی ایستگاه را وسط بیابان آوردند، ما این ساختمان های نیمه کاره را گفتیم رها کنند باید راه آهن بیاید قلب شهرها مردم احساس راحتی کنند و زندگی مردم آسان شود.
وی ادامه داد: مردم در آن سوی دنیا با پله برقی می روند و وارد مترو می شوند و با مترو به فرودگاه می روند و وارد فرودگاه می شوند. 
وی با بیان اینکه ما به دنبال تکمیل ساختمان نیمه کاره نباشیم افزود: باید راه آهن در مرکز شهرها بیاید و ساختمان زیبا و نمادین باشد مردم احساس رفاه کنند و زندگی مردم راحت تر باشد.
وی تصریح کرد : بجز اتصال راه آهن، اتصال شبکه ارتباطی مد نظر باشد تا مردم همه با هم ارتباط داشته باشند با موبایل عکس کالا را برای مقصد بفرستد این ارتباط کار مردم را بسیار راحت کرده است. 
رئیس جمهوری ادامه داد: زندگی را می توان راحت کرد، اینقدر کار مردم را سخت نکنید، اینقدر زندگی مردم را سخت نکنید و در زندگی مردم مداخله نکنید .
حجت الاسلام روحانی بیان کرد: در دولت گفتم موانع را از دست و پای مردم بردارد، کمک کنید چرا که مردم می دانند چگونه زندگی کنند.
وی تصریح کرد: این راه آهن به رشت متصل و سپس از رشت به آستارا متصل می شود و طرح مشترکی که با جمهوری آذربایجان داریم و همه بحث ها انجام شده و آماده کلنگ زنی است.
وی اضافه کرد: کلنگ زنی را به تاخیر انداختیم که 2 رییس جمهور به منطقه بیاید و با این کار مسکو را به بندر عباس متصل می کنیم و این راه آهن به انزلی هم متصل می شود.
وی اضافه کرد: در سفر به مسکو با مسئولان رئیس جمهوری مسکو صحبت شد که چه میزان بار آنها به این وسیله منتقل شود تا بار به بندر عباس بیاید و با ریل به اروپا و اروپای شرقی ارسال شود.

تلاش کردم خواسته های رهبری انقلاب برآورده شود
رییس جمهوری گفت: خداوند به ما ، مردم خوب، رهبری، انقلاب و قانون اساسی داده است، فقط ما خودمان به خودمون رحم کنیم و با هم مهربان باشیم و به مردم راست بگوییم و دقیق صحبت کنیم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم با این نظام و انقلاب هستند، کشور را به آن نقطه می رسانیم که بزرگان هستند.
حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: مردم با انقلاب و نظام هستند و دست به دست بدهیم کشور را به نقطه ای برسانیم که شهدا می خواستند.
وی بیان کرد: در این دوره من نیز تلاش کردم آرزوهای مردم را برآورده کنم و این دوره سعی کرده ام خواسته های رهبری را محقق کنم ، رهبری گفته است تورم را تک رقمی کنیم من گفتم کاری می کنم که تا پایان دولت یازدهم تورم را تک رقمی شد.
وی ادامه داد: ایشان فرمودند می خواهم که گازوییل و بنزین وارد نکنیم و خودکفا شویم و اکنون در گازوئیل صادرات می کنیم در بنزین که با طرحی که به تازگی افتتاح شد تا روزی پنج یا 6میلیون تولید می کنیم و به زودی خود کفا شده و صادر کننده خواهیم شد.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه کشاورزی تاکید داشتند و در خصوص تولید گندم تاکید به خودکفایی داشتند و من گفتم به خودکفایی می رسیم و توانستیم سه میلیون تن گندم را صادر کنیم .
روحانی با تاکید بر اینکه ما می توانیم آرزوهای ملت و امام راحل (ره) را برآورده کنیم بیان کرد: ما می توانیم آرزوی امام (ره)، رهبری، شهدا و ملت را با دست در دست دادن و همه به میدان آمدن در روزهای سرنوشت ساز و عمل به مصلحت کشور، محقق کنیم و شاهد رشد و تعالی بیشتر در کشور باشیم.
طرح راه آهن همدان - تهران روز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در همدان بهره برداری شد. 
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند. 
خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.